25.159
netweters
|
154.968
antwoorden
|
20.978
vragen
|
Hoi,
Ik heb al geruime tijd een Playstation portal, maar deze is onbruikbaar om te spelen wegens een constant zware Lag, waardoor het beeld zelfs soms compleet stopt voor een aantal seconden.
Mijn Wifi netwerk is stabiel ( getest via stutterapp etc. ), heb ook ruim voldoende down en uploadsnelheid.
De router staat ook niet heel ver weg van de Playstation en beiden zijn verbonden met 5Ghz. De Playstation bekabelen brengt ook geen oplossing.
Wat kan ik nog meer doen ?
Bedankt.
@OlivierDegruyte Welke router gebruik je ? Die van Telenet ?
Misschien gebruik je een eigen router achter die van Telenet, waardoor je te maken hebt met dubbele NAT.
ben je zeker dat het netwerk stabiel is als je wifi gebruikt.
heb je een computer met windows er op,
doe eens bij zoeken ' cmd', en typ in het zwarte venster met de witte letters
ping -t 8.8.8.8
en laat dat even lopen. is het consistent?
van stutterapp heb ik nog nooit gehoord en google kan het ook niet vinden op eerste zicht
een ping commando in een ms-dos-venster kan ook al wat tonen
@OlivierDegruyte join de club ik dacht eerst oei het begin van het einde voor mijn PS5 maar het het is blijkbaar geen waar 😁
Het is de laatste tijd bij mij wel veel verbeterd, maar het is een tijdje erg geweest het was absoluut no fun om te gamen.
@thomasdb @kristofDW helpt allemaal niet! 😉
Bij mij is alles UTP op een andere poort in mijn switch, rechtstreeks op de modem, andere kabel bla bla bla bla, het heeft altijd perfect gewerkt ook met mijn PS3 en PS4 dus er moet wel iets zijn en neen ik ga niet in mijn instellingen gaan prutsen.
We zijn ondertussen al een paar software updates verder en het komt nog zelden voor, het enige rare dat mijn PS5 weigerd de updates automatish te downloaden (met bijhorende melding), heeft dat altijd gedaan maar nu moet ik altijd zelf gaan kijken in de instellingen als er een update is zoals gisteren. De laatste 4 updates heeft hij het welgeteld 1 keer wel correct gedaan 🤔
Dag Kristof,
Ik gebruik inderdaad de router van Telenet. En een 360 Pod voor betere wifi maar dat is alles.
Dag Tomas,
De app heeft een andere naam, ontsnapt me eventjes.
Ik wou bedoelen dat ik de snelheid en stabiliteit al heb getest via zo een stutterapp.
Alles blijft stabiel, geen drops enzovoort.
CV8560E > router (bridging) > switch > PS5 (UTP)
System software wordt automatisch gedownload. Juist nog een update naar 25.05-11.60.00.
Ping in CoD (portforwarding ingesteld, open NAT) schommelt rond 20 ms.
Aan de PS5 ligt het niet.
is die pod 360 verbonden met utpkabel aan de router of enkel draadloos
heb je gemeten over de pod of over de kabelrouter
kan je de pod eens met kabel aansluiten, en kijken of dat het oplost,
of,
uittrekken, zodat enkel de modemwifi overblijft ?
want het lijkt me een raar probleem als de wifi volle bandbreedte zonder packetloss kan doen, zoals u zegt
misschien is de wifi van de pod de oorzaak? dat het over de andere wif gemeten is pod/modem
misschien zijn modem en pod nu maar verbonden over wifi 2.4 aan te lage snelheid ?
De pod is via UTP kabel verbonden inderdaad.
Ik zal hem eens uittrekken en zien of dit iets veranderd.
Want ik blijf het inderdaad ook vreemd vinden dat er geen packetloss gemeten wordt maar toch zo zware lag op zit.