Beantwoorden
jjorissen
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Powerline van Telenet 'Comtrend PG9073' uitbreiden

Hallo,
Ik heb thuis het powerline adapter pack van Telenet bestaande uit 2 'Comtrend PG9073' adapters; eentje waar de wifi modem op aangesloten is en de andere in de berging om achteraan het huis & buiten wifi ontvangst te hebben. Dit werkt goed.

Op de bovenverdieping zijn er echter nog een aantal plaatsen waar het wifi signaal niet goed doorkomt. Graag wil ik dit oplossen door het huidige wifi netwerk verder uit te breiden met nog een powerline adapter.

Op de Telenet website vind ik dat Comtrend PG9073 enkel compatibel zijn met dezelfde Comtrend PG9073 adapters alsook met PG9072 adapters (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-niet-meer-met-elkaar/).

Mijn vragen nu: Kan ik ergens een PG9073 (of PG9072) adapter bij kopen (Telenet winkel of andere), en gaat dit gewoon plug-en-play werken met deze 3de adapter? Of werkt een 3de adapter niet zomaar, en moet ik bvb 2 nieuwe kopen, waarbij ik dan bij de nieuwe set de eerste ook op de wifi modem moet aansluiten en de tweede dan op de bovenverdieping? Worden deze 2 sets dan als het zelfde netwerk gezien? Wat ik wil vermijden is dat er 2 verschillende wifi netwerken ontstaan.

0 Likes
1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline van Telenet 'Comtrend PG9073' uitbreiden

Je kan er één bijkopen bij Telenet. Je volgt de instructies bij de powerline. Bij het koppelen is het gemakkelijker dat je die effe in een stopcontact steekt in de omgeving van een bestaande. Na de koppeling plaats je dat die powerline in de plaats waar je die wenst te gebruiken.

 

Bij de koppeling worden de wifi gegevens overgenomen in de nieuwe adaptor.