24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste,
Sedert vrijdag kregen we opeens de melding dat de digibox (oud model) niet meer verbonden was met de modem. Dit leek me raar mits deze met utp aansluiting rechtsreeks aangesloten is op de modem.
Modem herstart, bracht geen oplossing.
Zaterdag ochtend breidde deze problemen zich verder uit naar de wifi signalen. Apps laden niet, tv had geen verbinding meer waardoor youtube en Netflix niet laden.
Telenet gebeld, en ze zeiden dat dit kwam door de digibox. Dit betwijfelde ik ten zeerste. Toch hebben ze onze oude box komen vervangen door een nieuwe TV box.
De problemen waren echter niet verholpen, integendeel, nu werkt heel ons Dominica systeem dat aangesloten is met utp niet meer, airco werkt niet meer via WiFi, ... wat heb ik zelf nog gedaan om alles uit te sluiten: 2 switches vervangen en al de bekabeling van de switchen. Anders zegt telenet toch dat het daaraan ligt.
Wat is de huidige situatie?
Utp: soms wel verbinding, soms niet. Met andere woorden: Domotica soms online, soms niet.
Wifi: vaak verbonden maar zonder internet. Apps werken niet, tv laadt youtube niet, ... bij diagnose tvbox komt erop dat signaal perfect is en de tv box krijgt een ip adres. Toch laadt de nieuwe tv box youtube, vtm go, Netflix niet.
Ik begrijp het zelf niet. Intern alles vervangen en telenet zelf ziet geen problemen. Er is geen loop in de switchen en wifi lijkt steeds verbonden en toch werkt er niets. Domotica en airco's gaan wel 50 keer per dag offline.
Iemand een idee?
Bedankt.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Internet problemen
Welke modem heb je en heb je deze al eens gereset?
@Vaezeke1 schreef:
Iemand een idee?
Misschien is er een probleem met de Telenet-modem of het coaxnetwerk in de straat.
Je kan Telenet vragen om het signaal van de modem te testen.
Of je kan zelf testen of er packet loss op je internetverbinding voorkomt met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...
Ik heb een witte modem, rechtstaand. Ik hoorde dat er nu nieuwe zijn maar heb nog een oud model.
Ik heb hem inderdaad al eens gereset maar levert niets op jammer genoeg.
Dag Janneke,
Dit is inderdaad gebeurd zonder dat er iets veranderde in ons netwerk.
We waren gewoon op een vrijdagavond TV aan het kijken.
Ik dacht meteen dat een switch het begeven had dus had hem meteen vervangen. Maar blijkbaar was het dat dus niet met alle problemen die we nu hebben.
Jij enig idee wat nog kan?
Grtz
Goed nakijken of de netwerkkabel langs beide kanten goed aangesloten is. Als je die kan uittrekken zonder het lipje in te drukken, steekt die niet goed in.
Je kan ook eens controleren met een ander toestel aan te sluiten aan de netwerkkabel die nu in de Digicorder steekt (well Wifi van dat toestel uitzetten). Heb je netwerkverbinding dan is de bekabeling in orde en kan er een defect zijn aan de Digicorder. Heb geen netwerkverbinding dan is er wat mis met je bekabeling. Dan moet je stap voor stap uitzoeken waar het misloopt.