24799
netweters
|
152776
antwoorden
|
20740
vragen
|
Een aantal weken heb ik problemen met wifi. De verbinding is er wel, maar na enige tijd is er geen data verkeer meer.
Pagina's laden niet meer, Facebook en 9GAG reageren niet meer.
Dit is op mijn MacBook, Surface, Huawei P9, iPad en Huawei P9 Lite.
De Wifi verbinding blijft wel in stand.
De volgende dingen heb ik al nagekeken.
1. Wifi signaal is op 2.4 en 5 goed. Sterkste, samen met de WiFree.
2. Kanalen heb ik aangepast zodat ze niet op overlappende kanalen van de buren zitten
3. Router herstart
4. Apparaten herstart
5. Mijn PS3 via UTP werkt wel goed. Geen wegvallende verbinding geconstateerd.
6. Speedtest is, wanneer hij het doet, goed. Zowel up als down zit deze binnen de juiste waarden.
7. Chromecast los gekoppeld omdat deze nog wel eens als AP zou kunnen werken met gelijk SSID, maar ook dat heeft niet geholpen.
Iemand nog ideeën hoe dit op te lossen?
Bedankt!
Misschien even nakijken of het signaal constant goed blijft over de wifi?
Apps zoals FING bvb op android geven een grafiek waar je het signaal kan volgen of er dropouts zijn.
Of je kan onder Windows continue een ping laten lopen (bvb ping -t www.telenet.be) en kijken of er veel timeouts zijn in bepaalde periodes.
Ik zal dat nog even nazien. Zou ook in m'n Macbook moeten zitten
Bedankt voor de tip
Ga ik dat nog proberen.
Ik zal er ook eens een router tussen zetten voor het signaal. Wellicht dat het aan het modem ligt.
Heb hetzelfde probleem gehad en na herhaald aankaarten bij de helpdesk is de router vervangen. Neem contact met de helpdesk! Veel geduld toegewenst.
Ga ik da zeker doen
Resetten heeft het probleem niet verholpen.
Zal de klantenservice contacten