Beantwoorden
Annow
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Random hoge latency bij online gaming.

Zoals hier vaker te lezen, ondervind ik ook sinds enkele maanden hoge latency bij gaming. Een korte situatieschets:
Ik start me online game, speel multiplayer en vanaf hier is het een grote gok. Soms is het vanaf de eerste game, soms pas na een uurtje of soms zelfs pas na 2 dagen. De game waar ik in speel loopt 'vast' (vooral iedereen rondom mij loopt vast, ik kan nog even lopen) tot de server mijn kickt. Ik reset mijn Telenet modem en kan weer enkele uren gamen.

Natuurlijk niet echt een gewenste service als je 98 euro per maand betaald voor enkel Internet. De telenet klanten dienst? Die laten me een speedtest doen en de modem resetten en zeggen dat het probleem is verholpen (natuurlijk maar voor paar uurtjes).

Een technieker laten komen zou me dus geld gaan kosten aangezien heel me internet werkt. De waardes zijn goed, mijn smartapparaten werken prima en algemeen surfen, streamen.. werkt top. Het zou goedkoper zijn om naar Proximus te gaan en kijken als daar het probleem zich voordoet en dan terug naar Telenet te gaan.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:

-Nieuwe bekabeling.

-PC naar factory settings gedaan ( later ondervond ik ook het probleem op Xbox Serie X).

-UTP kabel rechtstreeks van Modem naar PC. 

-UTP kabel -> Switch -> PC.

-Mijn server van het netwerk gehaald.

101 guides gevolgd , dns veranderd, etc etc.

Ik gok dat de Telenet modem **bleep** is of niet meer werkt zoals het moet. 
Iemand een oplossing? 

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

Random hoge latency bij online gaming.


@Annow  schreef:

 

Het zou goedkoper zijn om naar Proximus te gaan en kijken als daar het probleem zich voordoet en dan terug naar Telenet te gaan.


Dat is uit te testen voor de ronde som van 32 euro. Je neemt Scarlet Loco en zegt na enkele weken op.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Random hoge latency bij online gaming.

@Annow 

Welke gemiddelde waardes heb je als je zo willekeurig op de dag test via speedtest van ookla? Up, down, ping en jitter uitslagen.

Wat is je ping ingame dan waardoor je eruit vliegt?

Welke modem versie heb je en welk internet abbo (met of zonder 1Gbps optie)

Al eens geprobeerd om tijdelijk je pc ip in modem te zetten als DMZ (alle poorten open staan)

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Annow
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Random hoge latency bij online gaming.

Hey! Merci voor uw antwoord.

Ik heb een 1GB/S abbo. De waardes zijn goed:

Annow_0-1670346504018.png


Deze website ( https://www.waveform.com/tools/bufferbloat ) geeft ook aan dat ik latency problemen heb, ook in-game krijg ik soms symbolen die dan verwijzen naar latency problemen. In-game ping zit normaal rond de 12 - 25. Als de lag start, gaat hij naar 999 en krijg ik de server disconnectie. Rest van internet blijft dan wel aan (bv chromecast die streamt). 
Ik vind het heel moeilijk om gegevens bij te houden voor aan de technieker te laten zien, op het eerste zicht lijkt alles normaal te werken en de disconnectie problemen zijn super random. Vandaag bijvoorbeeld eentje gehad om 10:30 en om 16:35. In beide gevallen was er niets speciaal ( geen toestellen die aanstonden die veel stroom verbruiken ofzo )..

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Random hoge latency bij online gaming.

Als je zeker bent dat modem goed is aangesloten op NIU, en er geen knik in utp kabel zit van modem rechtstreeks naar pc, er geen firewalls of antivirussen voor vertraging of blokkering zorgen, of je netwerkkaart in orde is... Ook kan je NIU versleten zijn.

Kan je in principe kostenloos een SWAT technieker laten komen (deze mag aan de verdelers aan de lichtpalen/paddestoelen...) Werken.

Maar dan mag de fout niet aan je eigen bekabeling binnen of aan je pc liggen in dit geval. Anders zijn de kosten voor jou. 

Heb op 2 verschillende adressen op elks maar 1x meegemaakt dat om de 5voet willekeurige momenten ook, het internet wegviel en zat met veel verlies (kon ik zien op men digicorder dat ik toen had)

Na het goed uit te leggen wat en wanneer en hoe of wat gebeurde, en na verteld te hebben wat ik zelf al allemaal had getest, vernieuwd enz stuurde ze een swat technieker. Deze vernieuwde men aansluitstukje op de verdeler aan de lichtpaal en was opgelost. Had er meer last van tijdens of extreem koud weer of extreem warm weer in mijn geval.

Heb je al eens geprobeerd met een andere utp kabel? Al eens je ip van pc in modem gezet in DMZ ? Al eens geprobeerd om stukje coaxkabel tussen NIU en modem te vervangen? Zit je in die game op eu servers?? Al eens geprobeerd je modem te resetten? Al eens op je pc getest in opdracht prompt "ip release" en "ip renew"?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Random hoge latency bij online gaming.

@Annow 

Weet je al iets meer ondertussen of heb je het kunnen oplossen?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Annow
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Random hoge latency bij online gaming.

Neen, Telenet support helpt me ook niet verder dan 'de modem te herstarten'. Ik ben vandaag overgestapt naar Proximus en hoop hiermee het probleem te verhelpen :). 

Merci voor de moeite!

0 Likes