Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

Slecht geïnstalleerde of kwalitatief ondermaatse zonnepanelen blijken letterlijk stoorzenders voor draadloze apparatuur. Trage wifi? Dat kunnen de nieuwe zonnecellen van de buurman zijn.

https://www.ad.nl/tech/trage-wifi-dat-kunnen-de-zonnecellen-van-de-buurman-wel-eens-zijn~a7d1221c/

Zou bij ook wel eens de oorzaak kunnen ik heb geen zomnepalen., maar 2 huizrn verder wel en daar heb ik veel storing van op de radio 

Volgens een gebruker hier is mijn snrlheid trager op mijn wifi en die is hoger via powerline (die het lichtmet bevuilen em als stoor antemne kan werke) dan zou mijn wifi trage snelheid daar de oorzaalk van kunnen zijn ?

Want het zijn niet dr zonnepanelen zelf die storen , maar de omvormer wel.

Dat heb met goedkopen brol die vaak slecht gekeurd is. Want dat doen ze door onderdrlen wrg te laten dan heb je goedkope zonnepalen met alle gevolgen van dien.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Trage wifi ? kunnen de zonnecellen van de buren zijn

0 Likes
9 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

Als de zonnepanelen van de buren door een "Cowboy" geplaatst worden dan is dit mogelijk.

Worden de zonnepanelen geplaatst volgens de regels van de kunst dan is er geen probleem.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

Onlangs probleem ook nog bij iemand gezien, de omvormer stond config'd als Access Point ipv wifi host, en hing vlak naast de modem, dus was zijn eigen wifi ah uitsturen en stoort uiteraard zeker als die heel erg kort bij de modem hangt, zeker iets om in het oog te houden, zelfde overigens is mogelijk met bvb zonneboiler, uiteraard enkel bij slechte install

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

Js dat is het juist. Als Cowboy geld binnen halen dan is het vaak fout en iemand anders zit dan met de gebakken peren. 

Maar das maar een deeltje van het hele verhaal. Er is ook iets mis met het CE label. Namelijk dat de fabriekant het zelf mag gebruiken. Maw als hij geloofwaardig wenst te zijn om zijn eigen ruiten niet in te smijtem dan houd hij zich aan de regels. 

Daar zit nu net het paard gebonden , er wordt een loopje mee genomen en vooral als men de prijs laag wil houden. Er is een lamd die ik niet bij naam wil nomen  , maar als ik zeg dat dit land expert is in lage prijzen dam weet je vast wel over wie ik het heb ?

Zij steken er bv eerst de nodige onderdelen erin , laten de boel keuren. En later halen ze het er weer uit. En brengen het op de markt. Dat noem ik ook Coboyws sorry.

Sinds een tijd zijn er in mijn straat 3 huizen wasr er zomnepamelen op het dak liggen. Eentje op 30 m van mijn huis , een aan de overkant en een 100 m verder. Een van die 3 maakt een geweldige storing bij mij. Op mijn communicatie ontvanger een Icom IC R 8500. Das geen bakje van den Aldi 😁  zie hier https://www.rigpix.com/icom/icr8500.htm

Ik hoor tussen 2 en 30 mhz ne ratel van S6 a 8 soms 9 op plekken is er zelfs brom te horen. Om zot van te worden. En zelfs storing op.145 mhz (2 meter) 

Ik heb zelfs eens een peling gedaan met een drasgbare MG radio. En ik merkte dat de meeste storing 2 huizen verder zat (30 m) maar de vraag is , komt het uit het lichtnet die als stoor antenne werkt , maar het kan ook uit de lucht komen ? ? ?

Dat is iets waar ik niet uit kom, verder onderzoek zal moeten gebeuren. En daar is al wat aan gedaan. 

De storing kan deels opgelost worden door ferriet klaren te steken op de omvormer , want die zet de DC spanming om in AC en daar zit vaak het probleem ivm storen op oa KG en VHF (88 tot 108 mhz is ook VHF) daar heb ik geen last maar in Australie is daar wel sprake van zelfs op tv heb ik gelezen. Dat is erg vindt ik. Plezant is anders. Zij hun hobby ik de mijne maar storing vraag ik niet. Een Loop Antenne kan helpen. En ben van plan om er een te plaaten.

Zonneboilers maken geen storing. Men warmt water op. Ik ga ook Ferriet Kralen steken op de input van 230 V AC en zien of dit helpt ? (Kabel van de straat bedoel ik)

 

 

 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

@BandR 

Kun je die storing eens uitgebreid definieren, want uw uitleg klinkt niet geloofwaardig.

En een zonneboiler kan nooit storingen geven, daar zitten enkel wa pompjes in en een sturing. Er word hier weer veel zever verkondigd.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

sorry Christof75.

De zonneboiler is eentje die ik zelf heb gezien bij een kennis van mij.

Die zonneboiler op zich geeft geen storing, de omvormer trouwens ook niet, maar de "malafide" installateur die de zonneboiler omtovert tot een Accesspoint doet dat wel.  Gelukkig gebruikte hij H2O als begin van zijn SSID ...., net zoals de omvormers nogal eens Solar vooraan uitsturen.

Als die gewoon zijn ding doet en connectie wise host is, is er geen probleem, agree, maar als je er een access point van maakt met eigen SSID etc, stoor je wel degelijk de WiFi en is dat absoluut GEEN onzin of ZEVER.  Ik heb nergens aangegeven dat die zonneboiler iets stoort, enkel zijn behavior als AP.  

Toch best ff beter nadenken voor je iemand beschuldigd van onzin verkopen lijkt me.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

@BandR laten we er hier maar mee ophouden, heb onzin genoeg gehoord

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

Lijkt me toch een beetje een flauwe reactie van uwentwege dit blijven af te doen als "onzin", kan mijn idee zijn, zit er misschien naast.

Om even te schetsen:

er is een omvormer FOUT geconfigureerd door de installateur, deze zendt zijn eigen SSID, dus speelt access point, uit op de 2,4GHZ band.

Deze hing vlak boven de modem, en er was massive interference op de 2,4GHz band in gans de area in die buurt, omvormer gebruikt kanaal 1.

Terzelfdertijd, zelfde huis, was er ook nog een SSID "H2O..." in de lucht, weliswaar niet vlakbij de modem (vanaf telefoon in de buurt vd modem op ong -65 RSSI).  Deze zendt ook enkel op 2,4GHz band uit, en is nog slechter geconfigureert, want staat ingesteld op kanaal 3, dus interference met zowel kanaal 1 als 6 in de 2,4GHZ band.

Als al die toestellen deze dingen gaan doen, wordt het erg lastig vrees ik.  

Als je me niet gelooft: zet dan eens een AP of MESH AP naast de modem en give it a go, want is exact hetzekfde, weliswaar enkel in 2,4GHz band.

Noch de omvormer, noch de boiler zijn devices die iets verprutsen in wifi land, als ze correct in gebruik kunnen genomen worden (wired of wifi connected op home lan, of andere guest ssid in huis).  de klant kan niets doen hier, want veronderstelt dat de installateur weet wat die doet.

Als je dit afschildert als onzin, zit je er mijns inziens toch een beetje naast.

Ex-Netweter
 

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

Ik treed je bij je bij in die zin. Van zodra er een HF Signaal uitgezonden wordt op welke Freqwentie dan ook. Is of bestaat de kans op storing hoe gering dan ook ? 

HF is Hoog Freqwent en dus een magentische straling ongeacht waar dan ook. En dat is iets waar velen niet genoeg kennis van hedden.

Zelfs KIlo Volt Lijinen stralen HF uit alleen is daar niet veel over bekenkt ? HF is een veld wat je niet ziet of ruikt maar het is er wel het een is gevaarljker dan het ander.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Slecht geïnstalleerde zonnepanelen & trage wifi

Velen willen het probleem (em) niet zien , en dan zeggen ze ofwel. Zoals jij " laten we er over ophouden." ofwel omdat ze het probleem voor andere niet zien of niet kunnen of willen begrijpen.

Dat het complex is ja 100 % mee eens en dat je recht hebt op een mennig ? Ja ook juist daar zijn grenzen aan. Velen hebben geen besef.

0 Likes