Beantwoorden
TiboD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slechte internetverbinding in huisje achterin de tuin.

Hallo allemaal, 

Ik heb een probleem. Wij hebben een klein huisje achter in onze tuin (40m2) . Daar zou ik tijdelijk gaan wonen. Nu zit het zo dat ik daar niet altijd de beste wifi verbinding heb. Met enkel een telenet powerline valt de wifi vaak weg. Ik zou dit graag willen optimaliseren zodat ik over het gehele huisje een optimale wifi verbinding heb. Met welk toestel kan ik dit verwezenlijken. Is een modem, een router of een ander alternatief de betere optie? Ook zou ik graag in dit toestel de mogelijkheid hebben voor extra internetkabels (voor de PC en Playstation). 

Alvast bedankt voor uw antwoord.

TiboD

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Slecht internet in huisje

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte internetverbinding in huisje achterin de tuin.

@TiboD 

Heb je al een eventuele kabel die toekomt in de huisje ?

Als dat zo is en die kabel is al rechtstreeks met de modem binnen huis verbonden kun je eventueel een powerline gebruiken of een eigen router.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TiboD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slechte internetverbinding in huisje achterin de tuin.

Er zijn 2 internetpoorten aanwezig in het huisje. Wanneer ik mijn internetkabel hier in steek richting mijn pc of playstation werkt deze niet. Zou ik dit best eens laten nakijken door een professionele persoon of kan ik iets anders doen? De utp kabel werkt wel in het groot huis, daar ligt het niet aan. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte internetverbinding in huisje achterin de tuin.

@TiboD 

Dus die internetpoorten zijn nergens op aangesloten en heb je de mogelijkheid om een kabel naar dat huisje toe te trekken ?

Om een proffeioneel te laten komen lijkt me niet nodig je kan dat volgens mij zelf ook wel aansluiten. Enkel is het wel handig te weten wat je daar al hebt zitten kwa kabels en aansluitingen om je op die manier verder te helpen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TiboD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slechte internetverbinding in huisje achterin de tuin.

Enkele jaren geleden toen we er woonden werkten deze poorten wel, de kabels zijn dus wel getrokken, maar reageren niet meer als ik er nu een UTP insteek. Daarom dat ik dacht dat het probleem verholpen kan worden door een modem of router in het huisje te plaatsen.  

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte internetverbinding in huisje achterin de tuin.

@TiboD 

Zolang die aansluiting niet werkt kan je er niet veel op aansluiten. Je kan eventueel eens proberen er een nieuwe aansluiting op te zetten. Weet nu niet of je dit zelf kan of niet maar in de Brico of een Gamma verkopen ze deze aansluitingen wel.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Slechte internetverbinding in huisje achterin de tuin.


@TiboD  schreef:

Er zijn 2 internetpoorten aanwezig in het huisje. Wanneer ik mijn internetkabel hier in steek richting mijn pc of playstation werkt deze niet. Zou ik dit best eens laten nakijken door een professionele persoon of kan ik iets anders doen?


Een kabel heeft twee uiteinden. Het ene uiteinde is de internetpoort in het huisje. Maar waar is het andere uiteinde van de kabel?

Je moet dus op zoek naar het andere uiteinde van die kabel. De kans is groot dat het andere uiteinde van die kabel op een centrale plaats in het groot huis uitkomt. Eventueel naast de Telenet-modem.

Dan kan je die kabel hopelijk aansluiten op de Telenet-modem. Mogelijks ontbreekt er een RJ45-connector op de kabel of is de kabel beschadigd. Dan is het aan te raden om een elektro-technicus in te schakelen om dat probleem op te lossen. Eventueel heb je een extra netwerkswitch nodig wanneer alle netwerkpoorten op de Telenet-modem volzet zijn. 
Als je zelf wat handig bent, kan je ook met een RJ45-krimptang en netwerkabeltester aan de slag.

Wanneer het kabelprobleem is opgelost kan je in het huisje een eigen Wifi-router plaatsen die je instelt als access point, bijvoorbeeld een TP-Link Archer AX55. Op die manier zal je perfecte Wifi hebben in het huisje.