Beantwoorden
Jeanine1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Slechte verbinding wifree

we hebben aan zee het hele voorjaar gebruikt gemaakt van wifree.

goed om internet te hebben.

 

nu in de zomer is het telkens een heel slechte verbinding.

of het lukt niet of het lukt maar een tijdje of het valt weg of het is traag ...

 

absoluut geen goede service

 

volgens de buurman komt dat omdat er teveel mensen op de wifi zitten?

 

wat is dat voor een drogreden?

we betalen toch aan telenet elke maand veel geld en goedkoper worden ze niet!

 

hoe kan ik er voor zorgen dat dat werkt?

want ben het beu aan het worden!

22 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding wifree

Je moet begrijpen dat WiFi en bij uitbreiding WIFree een beperkte bandbreedte heeft ten opzichte van een kabelverbinding. Als er teveel gelijktijdige verbindingen zitten op een GSM mast loopt de boel ook vast. Dat is nu eenmaal eigen aan draadloze verbindingen. Er zijn bij mijn weten nog maar weinig AP's die meer dan 1000 Mbps of 1Gbsp kunnen verwerken. Blijft daarbij dat de WiFree die tenslotte meestal op de Homespots van klanten draait ook nog eens beperkt wordt omdat de klant zelf nog zijn Wifi moet kunnen gebruiken. Ik meen zelfs te weten dat er vroeger gezegd werd dat er op 1 Homespot maximum 6 klanten kunnen aansluiten. Maar door de vele homespots wordt dit wat verdeeld. Maar als er in een appartement 3 homespots bereikbaar zijn maar er zitten plots s'avonds 20 en meer vakantiegangers te streamen dan loopt het mis.

En terloops je kan eventueel zelf een basic internet aansluiten, zelfs tijdelijk, in je appartementje aan zee.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jeanine1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Slechte verbinding wifree

Dat is toch flauwe kul dat de wifi dat niet zou kunnen

 

thuis komen de kinderen en kleinkinderen en hun lievekes maandelijks een namiddag op bezoek.

dat zijn dan een twintigtal mensen die ook op de wifi kunnen.

 

en waarom zou ik telenet nóg eens moeten betalen?

het is nog niet duur genoeg?

 

en dat het elk jaar duurder komt zonder er iets extra voor terug te krijgen?

service dat kennen ze tegenwoordig niet meer.

ze willen enkel extra geld!

 

schandalig!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding wifree

Beste,

Wifi heeft nu eenmaal zijn beperkingen of je het nu leuk vind of niet. Je hebt in het beste geval een Internetverbinding van 200 Mbps. Van zodra je daar met zijn tienen begint you tube, netflix, muziek begint te streamen heeft elk maar de beschikking over 20 Mbps en als je zoals je zegt daar met een 20-tal op zit dan zakt dit naar 10 Mbps.

En ik weet het, ze (niet alleen Telenet) maken prachtige reklames met dat madammeke die onder haar boom met een laptop op haar knieën zit te internetten. Ver van realistisch, vooreerst zijn er weinig die echt Wifi tot in hun tuin hebben tenzij ze dit speciaal hebben voorzien en vervolgens moet ze heel goede ogen hebben om in het volle zonlicht nog iets op haar scherm te zien.

Bovendien is het niet de plicht van de provider om WiFi te voorzien in gans uw huis. Electrabel, Nuon, of wat dan ook zorgen ook niet dat je stopkontakten hebt in gans uw huis.

Een provider moet er voor zorgen dat je een goede internetverbinding hebt voor hetgeen je betaalt, Al is dat niet bij alle providers zo. Ik zie je al 20 verbindingen maken maken op een Vdsl lijntje. Hoe jij daar op aansluit is eigenlijk zijn zaak niet. Providers doen dit als tegemoetkoming aan de klant. Goede kabels kunnen niet botsen onder elkaar. Wifi verbindingen zijn constant in botsing met elkaar. Geloof me Wifi en bij uitbreiding GSM signalen hebben hun beperkingen tot ze het AP of de mast bereikt hebben van daaraf loopt alles goed via coax of glasvezel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte verbinding wifree

@Jeanine1 

Mag ik effe een vergelijking maken. In 1958 had je in België 2 snelwegen. Van Brussel naar Oostende en de splinter nieuwe van Strombeek tot Groot-Bijgaarden (het huidige stukje ring van de A12 tot de E40 richting Oostende). Hoeveel tijd had  me toen nodig van Brussel  naar Oostende? Minder dan nu (voor de jeugd: er bestanden toen nog geen algemene snelheidsbeperking van 120, 90, 70, 50, 30 km/uur). Nochtans waren er slechts twee rijstroken per rijrichting tegenover drie nu.

Hoeis dat mogelijk? Als ik schrijf dat er toen veel, maar heel veel minder auto's waren dan nu, zal je allicht zeggen dat je dat ook wel weet. Het probleem heeft dus drie elementen: aantal sporen, snelheid en aantal gebruikers. Deze drie elementen bepalen de bandbreedte. In de informatica heb je eveneens diezelfde bandbreedte: het aantal tekens (eentjes en nulletjes) die per tijdseenheid kunnen doorgestuurd worden. Uw buurman heeft gelijk en @igvfer bevestigd dat.

 

Dat je gefrustreerd bent door de prijs, daar kan ik inkomen, maar dat verandert niets aan de bandbreedte.

Ik betwijfel of uw gezelschap van twintig personen gelijktijdig op uw wifi komen. Verschillenden zullen wel een data abonnement hebben en hun speelgoedje maakt automatisch verbinding met het gsm netwerk als uw wifi strop zit. 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Slechte verbinding wifree

@Jeanine1 

 

We hebben het hier niet over WiFi thuis, maar over TelenetWiFree. Dat is om te beginnen beperkt qua aantal toegelaten gebruikers (als ik in de frituur zit, dan heb ik ook altijd pech), plus dit werkt grotendeels via modems van gebruikers. Je zal dus niet overal gebruik kunnen maken van TelenetWiFree en het signaal zal zeker niet overal even sterk zijn. Dat kan je Telenet echter niet verwijten. Je kan toch ook via 4G als het moet?

 

Maar als je niet tevreden bent, kijk dan eens rond. Misschien is het beter bij een van de andere providers.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeanine1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Slechte verbinding wifree

Volgende staat op de telenet website

 

 


@telenet schreef:
Overschakelen op Wi-Free,een makkie!
 

Je optimale mobiele ervaring wordt versterkt door een straf vast netwerk. Zo kan je bij Telenet als internetklant ook vrij surfen op de ontelbare Wi-Free locaties in België én op de netwerken van onze partners in het buitenland. Is er Wi-Free beschikbaar? Dan schakelen we je vanzelf over. Handig!


En dan zou ik het maar logisch moeten vinden dat telenet de boel kunstmatig beperkt om nóg meer geld te krijgen?

 

een ware schande!

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Slechte verbinding wifree

Ik denk dat het belangrijkste wat daar staat is: "Is er Wi-Free beschikbaar?".


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeanine1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Slechte verbinding wifree

Het is met volle ontvangst beschikbaar in de lijst met wifi netwerken!

dat heb ik toch al vermeld!

 

het is gewoon een of andere onnozele telenet beperking die het blijkbaar verbied om na het verbinden er dan gebruik van te kunnen maken

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding wifree

dur de comprenure? Om het in het schoon Vlaams te zeggen. De technische beperkingen zijn wat ze zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeanine1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Slechte verbinding wifree

Maar dat is nu de miserie,

er is geen technische beperking.

 

enkel een door telenet uitgevonden beperking!

 

en toch maken ze reclame alsof het allemaal zonder probleem werkt!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding wifree

De technische beperking is de Wifree en bij uitbreiding de WIFI. Daar kan geen enkele provider tegenop met zijn modems en/of AP's. Tenzij ze in elk huis een knoert van zender/ontvanger zetten. Zoals gezegd WiFree heeft maar mogelijkheid tot beperkt aantal aansluitingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Carootje
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Slechte verbinding wifree

Heb juist hetzelfde probleem met Wifree in Middelkerke. Al 14d geen enkel probleem. Nu eind september al enkele dagen niets. Naar winkel geweest in Oostende. Ze zeggen dat er al veel mensen langs gekomen zijn met dit probleem. Begrijpe wie begrijpen kan.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding wifree

Vakantie gedaan. Mensen vertrekken. Appartementen worden afgesloten. Modems worden afgelegd. Dus weg wifi en bij uitbreiding Wifree.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte verbinding wifree

Als je thuis Wifi hebt met meerdere Wifi toegangspunten waarbij ze allen hetzelfde SSID en wachtwoord hebben, kan je toch ook niet kiezen met welk toegangspunt je verbonden wil worden. Het is toch niet je netwerk dat de keuze maakt, maar wel het toestel waarmee je verbinding wil maken.

 

De situatie met de hotspots van Telenet is volgens mij daar identiek aan. Meerdere hotspots en op elke van die hotspots heb je toegang met dezelfde identificatie en hetzelfde wachtwoord. Ook hier is het niet het 'netwerk'  dat beslist maar je toestel.