24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Smart Tv kan enkel verbinden met internet via UTP, niet via WiFi. Smart tv terugzetten naar fabrieksinstellingen en router herstarten helpen niet. Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat is precies jouw opstelling en kan je misschien ook eens zeggen om welk merk en type het gaat?
Misschien is je router ingesteld op 5GHz en kan je TV dat niet aan? In dat geval, router op 2.4GHz zetten.
En zoals Niels al aangaf: welke merk, type TV/router, instellingen, ... ? Hoe meer info jij geeft, hoe makkelijker anderen je kunnen helpen.
Beste Niels en Sb
Bedankt voor je antwoord.
Merk tv: philips 43PUS6551
Type Router: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)
Niets speciaal ingesteld op de router buiten naam van netwerk en paswoord veranderd. Router staat ingesteld op 2.4 en 5GHz. Tv is een week oud en bij het installeren kon hij wel verbinding maken met het internet en sinds gisteren plots niet meer.
Tv aan UTP hangen en updaten heeft het probleem verholpen.
Wellicht omdat je TV na de update automatisch herstartte. Veel kans dat het ook was opgelost als je de TV gewoon even zonder stroom (ik vermoed dat er geen aan-/uit-knop is) zou gezet hebben.
Updaten van de firmware is niet altijd zonder risico's. Volgende keer bekijk je best even de release notes vooraleer je update (onder het motto if it ain't broken, don't fix it). Ik heb ook een Philips, maar mijn updates doe ik liever mbv een USB-stick én ik ga zelf eerst op de support site kijken; de TV gaf vorige keer foutief aan dat er geen update beschikbaar was toen ik dat draadloos controleerde.
Anyway, fijn dat het is opgelost en houd de aan/uit oplossing in het achterhoofd. 😉
Sb, had de tv meerdere keren aan en uit gezet, ook zonder resultaat!