Beantwoorden
Seeger
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Smart TV kan niet verbinden via WiFi

Smart Tv kan enkel verbinden met internet via UTP, niet via WiFi. Smart tv terugzetten naar fabrieksinstellingen en router herstarten helpen niet. Iemand een idee? 

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Smart TV kan niet verbinden via WiFi

Wat is precies jouw opstelling en kan je misschien ook eens zeggen om welk merk en type het gaat?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Smart TV kan niet verbinden via WiFi

Misschien is je router ingesteld op 5GHz en kan je TV dat niet aan? In dat geval, router op 2.4GHz zetten.

 

En zoals Niels al aangaf: welke merk, type TV/router, instellingen, ... ? Hoe meer info jij geeft, hoe makkelijker anderen je kunnen helpen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Seeger
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Smart TV kan niet verbinden via WiFi

Beste Niels en Sb

 

Bedankt voor je antwoord. 

Merk tv: philips 43PUS6551

Type Router: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

 

Niets speciaal ingesteld op de router buiten naam van netwerk en paswoord veranderd. Router staat ingesteld op 2.4 en 5GHz. Tv is een week oud en bij het installeren kon hij wel verbinding maken met het internet en sinds gisteren plots niet meer. 

0 Likes
Seeger
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Smart TV kan niet verbinden via WiFi

Tv aan UTP hangen en updaten heeft het probleem verholpen. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Smart TV kan niet verbinden via WiFi

Wellicht omdat je TV na de update automatisch herstartte. Veel kans dat het ook was opgelost als je de TV gewoon even zonder stroom (ik vermoed dat er geen aan-/uit-knop is) zou gezet hebben.

 

Updaten van de firmware is niet altijd zonder risico's. Volgende keer bekijk je best even de release notes vooraleer je update (onder het motto if it ain't broken, don't fix it). Ik heb ook een Philips, maar mijn updates doe ik liever mbv een USB-stick én ik ga zelf eerst op de support site kijken; de TV gaf vorige keer foutief aan dat er geen update beschikbaar was toen ik dat draadloos controleerde.

 

Anyway, fijn dat het is opgelost en houd de aan/uit oplossing in het achterhoofd. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Seeger
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Smart TV kan niet verbinden via WiFi

Sb, had de tv meerdere keren aan en uit gezet, ook zonder resultaat!

0 Likes