Beantwoorden
HeidiVanrijckel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

traag internet

Hallo, mijn internet is altijd traag en duurt lang voor er iets laad de kinderen klagen erover dat het te traag is op hun gsm we hebben nog thans fiber 200 maar de modem staat in de garage en het duurt lang voor er iets laad in de woonkamer hebben ze niet altijd alle streepjes en al zeker niet op hun kamer groeten
0 Likes
3 reacties
HeidiVanrijckel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

traag internet

iemand dat kan helpen????

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

traag internet

Hoi,

 

Kan je even met een computer die met een utp kabel rechtstreeks verbonden is met de modem een speedtest doen? 

 

Waarschijnlijk heb je een slecht wifi signaal en is daarom je internet altijd traag.

Dit kan je op verschillende manieren oplossen. 

 

  1. Trek een utp kabel van je modem tot de plaats waar je een slecht wifi signaal hebt en plaats daar een extra router/access point. (beste oplossing)
  2. Als je geen kabels wilt trekken kan je een wifi powerline aanschaffen.
  3. Soms kan het zijn dat powerlines niet werken door je elektriciteitsnetwerk. Dan kan je een wifi versterken aanschaffen maar dat is niet aanbevolen.

 

Maar probeer eerst de speedtest! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

traag internet

Is de woonkamer ver van de garage verwijderd? Zit er toevallig veel (gewapend) beton in het gebouw? Staat de modem (modem/router?) dicht bij een stroomkast? Dit zijn allemaal elementen die kunnen meespelen.

Wat kan je doen? Een router in de woonkamer zetten en rechtstreeks verbinden met de modem in de garage. Als boren geen optie is, dan kan je dat bijv. doen met een Powerline (via de stopcontacten).

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes