24748
netweters
|
152286
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste,
Een tijdje geleden kochten we een robotstofzuiger. Deze kan verbonden worden via Wifi, maar is nooit gelukt. "Ligt waarschijnlijk aan het toestel".
Nadien kochten we een Smappee om het energieverbruik op te volgen. Wederom hetzelfde probleem, waarbij het toestel niet verbonden geraakt met het netwerk.
Nu hebben we kerstverlichting die ingesteld kan worden via een app, opnieuw hetzelfde probleem.
Met laptop, GSM, tablet, netwerkcamera's,... hebben we geen enkel probleem. Weet iemand welke instellingen hiervoor nodig zijn zodat deze toestellen ook geconnecteerd geraken met het netwerk, en we deze efficiënt kunnen gebruiken?
Groetjes
Je geeft geen info over de robotstofzuiger en evenmin over de kerstverlichting.
Ik heb de handleiding van Snappee op https://www.smappee.com/be_nl/support/ eens bekeken.
In de veronderstelling dat je de handleiding gevolg hebt, zie ik drie mogelijkheden dat het niet werkt.
1 je hebt u een verkeerd wachtwoord ingegeven in de Snappee app. Het moet wel het wachtwoord zijn van je Wifi.
2. Op de plaats waar de Snappee geïnstallerd is, is er onvoldoende wifi bereik
3. De wifi van de Snappee is defect.
Beste,
Oei, dat is wat ingewikkelder.
We hebben een modem in de garage, net naast de elektriciteitskast. Op 50 cm staat de Smappee dus dat mag al geen probleem geven. Het paswoord dat ik ingeef is ook telkens hetzelfde als van de wifi. Het vreemde is wel dat de Smappee wel werkte in een andere woning.
De stofzuiger is een Samsung robotstofzuiger. Via de Samsung Home app wordt het toestel gevonden, maar kan er geen verbinding gemaakt worden via wifi. Deze staat in de living, waar we een Telenet Access Point hebben voor extra bereik.
De kerstlampjes zijn van Twinkly. Hier hetzelfde issue : de app van Twinkly vindt de lampjes wel maar ook deze krijgen geen toegang tot de wifi.
Het vreemdste vind ik dat Google Chromecast, IP camera's, GSM's, laptops en tablets zonder probleem verbonden geraken, en dat bovenstaande toestellen allemaal weigeren met dezelfde reden.
De modem naast de elektriciteitskast is sowieso een slecht idee. Je kan (gratis) een WiFi powerline krijgen. Ik zou er zo eentje in huis halen om WiFi verder van die elektriciteitskast te hebben en die Smappee mee te verbinden.
@Ex-Netweter@ schreef:Beste,
Oei, dat is wat ingewikkelder.
We hebben een modem in de garage, net naast de elektriciteitskast. Op 50 cm staat de Smappee dus dat mag al geen probleem geven. Het paswoord dat ik ingeef is ook telkens hetzelfde als van de wifi. Het vreemde is wel dat de Smappee wel werkte in een andere woning.
Is dat niet het probleem? Ik veronderstel dat de ander woning een ander wachtwoord had voor de Smappee. Als je naar een ander netwerk gaat moet je de Smappee terug koppelen aan dat andere netwerk. Kijk hiervoor in de handleiding.
Bij de 'omschakeling' hebben we een volledige reset gedaan, en terug een koppeling naar ons netwerk. Het netwerk wordt gevonden, het paswoord ingegeven en herkend, maar dan stopt de connectie.
Is hier een oplossing voor gevonden uiteindelijk?
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn Smappee.
Ethernet kabel rechtstreeks van de Smappee in de Telenet modem (zwart model, niet de laatste nieuwe) en de Smappee krijgt geen connectie met de servers van Smappee voor de activatie.
Geen enkel probleem met andere devices (zelfs de omvormer van de zonnepanelen geraakt naar buiten), en die Smappee slaagt er niet in voorbij de modem te komen.
Getest met wifi setting van de Smappee en zelfde probleem.
Getest met Smappee in mijn eigen router (die achter de Telenet HGW/ modem hangt en mijn DHCP doet intern bij mij thuis), zelfde probleem.
Ik begrijp er niets van... Iemand een idee van wat er fout kan lopen? Poorten die geblokkeerd zijn op de modem?
Uitgaand staan alle poorten open. Ik zie in eerste instantie maar 1 mogelijk probleem. Het IP adres van dat toestel stemt niet overeen met je netwerk. Wat is het standaard (fabrieks) IP adres van dat toestel?
Kan je via "mijn telenet" zien of het toestel geconnecteerd is? En welk IP adres het heeft? Het kan zijn dat je poort 443 moet forwarden naar dat toestel.
Probleem is op mysterieuze wijze opgelost na 1 week proberen...