Beantwoorden
filleken
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Snelheid van WiFi neemt toe na in-uitschakelen WiFi

Mijn internetsnelheid neemt enorm toe nadat ik mijn wifiverbinding van de pc met de modem uitschakel en terug inschakel. Voor uitschakeling 20 mbps, onmiddellijk erna 130 mbps. Hoe komt dit ?

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid van WiFi neemt toe na in-uitschakelen WiFi

Zeg je nu dat je PC zowel met kabel als met de wifi verbonden is? Dan vermoed ik dat enkel je wifi verbinding gebruikt wordt en als je deze verbreekt dan pas de kabelverbinding gebruikt wordt. Je kan een en ander controleren via het icoontje van je netwerkverbinding onderaan rechts.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
filleken
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Snelheid van WiFi neemt toe na in-uitschakelen WiFi

Neen, ik zeg dat mijn snelheid omhoog gaat na uit en inschakelen van de wifiverbinding op de pc.

0 Likes
filleken
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Snelheid van WiFi neemt toe na in-uitschakelen WiFi

Tussen de metingen in schakel ik de wifi verbinding met modem op pc uit en onmiddellijk weer in (niet zichtbaar op het scherm). Het verschil in snelheid is toch wel verbluffend.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5192
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheid van WiFi neemt toe na in-uitschakelen WiFi

Een voorbeeld van een simpele veronderstelling.

Je hebt minstens 2 Wifi zenders (allicht met dezelfde SSID). Eén kortbij (met een sterk signaal ten opzichte van je pc) en één verder af (met een zwakker signaal ten opzichte van je pc). Nu wil het juist lukken dat die met het sterk signaal een slaapfunctie heeft. Je start je pc op en die maakt verbinding met het zwak signaal (het andere moet nog 'wakker' worden). Wifi uit, Wifi aan en ondertussen is het het sterk signaal wakker en je hebt de hogere snelheid.

 

Als je pc een laptop is, is het volgende gemakkelijk te doen. Zet uw laptop aan in de nabijheid van een sterk wifi signaal. Laat de laptop aan en ga ermee naar een andere ruimte in je woning waar je op hetzelfde netwerk zit en waar een ander sterk wifi signaal is met hetzelfde SSID als het eerste. De kans is groot dat je laptop niet (direct) automatisch overschakelt naar dat sterkere signaal. Verbinding verbreken en opnieuw verbinden doet wonderen.

 

filleken
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Snelheid van WiFi neemt toe na in-uitschakelen WiFi

Dit is iets dat ze op het callcenter van telenet gerust mogen meegeven aan klanten die contact opnemen ivm trage wifi verbinding. Beter dan telkens nodeloos aan de telefoon te moeten blijven hangen omdat de modem wordt herstart of de frequentie 10 keer wordt aangepast. Zelfs een technieker over de vloer gehad hiervoor.

 

Bedankt Janne man.