24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds deze morgen amper snelheid op m’n internet bedraad en via WiFi.
modem al herstart en nog steeds zo lage snelheden.
ping van 12
zie foto’s,
net wanneer je uw internet nodig hebt heb je amper snelheid.
aan de download data verbruik kan het niet liggen, overdag amper 60GB verbruikt en nog 10 dagen eer het vernieuwt.
Iemand een idee???
zei me iemand op fb al om een modem only te gaan halen, maar dan zit ik met die Telenet box (de nieuwe) waar ik dan problemen mee kan krijgen. 😞
Hier in Gent ook bijzonder traag internet, ik denk dat het probleem bij telenet ligt!
Gisteren hier ook heel wat stukken trager en amper een upload van 4 Mbps ipv 20 , de download ging nog redelijk maar traag omhoog op speedtests
Regio tussen Kortrijk en Roeselare
@Master-Magic ik heb een modem only en een nieuwe tv box. Deze hangen aan elkaar met een switch er tussen en heb geen enkel probleem. Werkt perfect samen de tv box en de modem only dus niet twijfelen als u een andere modem wil.
@Master-Magic schreef:zei me iemand op fb al om een modem only te gaan halen, maar dan zit ik met die Telenet box (de nieuwe) waar ik dan problemen mee kan krijgen. 😞
Er is al enkele keren bevestigd dat dit wel degelijk werkt.
Hier in Limburg is de snelheid ok met een modem only.
Nog nooit last gehad en al jaren Telenet klant.
@Master-Magic schreef:zei me iemand op fb al om een modem only te gaan halen, maar dan zit ik met die Telenet box (de nieuwe) waar ik dan problemen mee kan krijgen. 😞
Die iemand op FB heeft jouw volkomen verkeerd geadviseerd.
Als er een probleem is met jouw internet snelheid, dan moet Telenet dit oplossen, en jouw modem inruilen voor een "modem-only" zal helemaal niets veranderen aan je snelheid.
Indien jouw HGW defect is, dan moet je die laten omruilen voor een nieuwe HGW, ik zie niet in waarom je dan voor een modem-only zou gaan....
Ook in Ramsel op de avond nog steeds belabberde snelheden..Da's al de tweede keer op een paar maand tijd. Vorige keer wou telenet hebben dat er een switch ofzo kapot was. Deze veranderd en dan is het een tijdje goed geweest. Op twee maand max gaat die nieuwe switch niet kapot zijn hoor!
Moet normaal 300Mbps binnen krijgen (ongeveer) en krijg er amper 80.
Heb vroeger met die wifi modems een pak last gehad, me dunkt dat het met die nieuwe ook al gaat beginnen.
@marc1201 het kan aan de poort liggen van de modem. Heb ooit een modem gehad die dit probleem had. De switch uiteindelijk op een andere LAN poort gedaan en toen geen probleem gehad. Dus eigenlijk is er dan iets wat de poort minimaliseert tot 100 MBPS . Nu een nieuwe modem en deze werkt perfect.
@patrick37 Probleem ondertussen ook opgelost door modem herstart. Ben eens benieuwd hoelang het nu gaat duren vooraleer ik weer terugval. Dit soort problemen had ik toch nooit met mijn modem only hoor. Jarenlang gerust geweest, en nu met de overstap naar de nieuwe boxen en modem begint na een goed jaar dezelfde problemen zoals met de wifi modem van vroeger.
@sb Maakt mij niet uit hoor, maar soit, dit kwam er gisteren binnen terwijl het ongeveer 300Mbps moest zijn.
Ondertussen is het weer effe in orde, maar het is hier toch weer een terugkomend probleem blijkbaar!