Beantwoorden
Maximus995
Freshman Alleslezer
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Snelheid wordt niet gehaald met 24*8 DOC 3 WIRELESS

Beste netweters,

 

Na een speedtest te doen van telenet zelf, krijg ik een maximum downloadsnelheid van 56,8 Mbps. Als ik andere gebruik (orange, proximus) kom ik nog een lager getal uit. Gebruik ik waarlijk onafhankelijke testen (zoals test aankoop of dergelijke) dan is het getal zelfs nog lager.....,

Dit alles doet me vermoeden dat Telenet zijn eigen resultaten toch serieus opsmukt. 

 

Waarom is dit een probleem:

Mijn abbo is all internet, dus downloadsnelheid die ik zou moeten hebben is 300Mbps. Mijn modem is 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS), na eigen onderzoek (onder andere bij jullie topics 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Ondersteuning-Giga-speedboost-en-modem-on...) zou deze modem dus niet ondersteunen wat ik qua abbo zou moeten krijgen. 

 

Dit zou betekenen, dat alhoewel Telenet wist dat ik all internet heb, ze mij een modem hebben toegewezen die dit niet aan kan... verder weet ik ook niet of dit eraan gelinkt is, maar wij verliezen ook vaak verbinding op wifi toestellen wat me ook doet vermoeden dat de modem het niet aan kan.

 

Nu ik ben een leek en kijk naar jullie netweters voor jullie wijsheid en kennis 😄 Heb voorlopig het gevoel dat ik zwaar in het zak ben gezet, klopt dit gevoel of sla ik de bal mis? 😉

 

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite 😄

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Internetsnelheid wordt niet gehaald.

0 Likes
15 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Snelheid wordt niet gehaald met 24*8 DOC 3 WIRELESS

doe eens het volgende:

- download een speedtest APP op uw game PC

- Indien er een WiFi adapter in de pc ziet schakel die dan uit.

- Start de speedtest APP en doe de speedtest met een Telenet server.

Als je de speedtest doet met een server van een andere provider dan test je de interconnectie van de 2 providers mee en niet enkel de snelheid van uw provider.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes