Beantwoorden
Timmy36
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Sommige toestellen maken geen verbinding met wifi

Vanochtend werd ons wifi-netwerk geïnstalleerd. Met sommige toestellen zoals mijn iphone se2020 en een mac kan ik perfect verbinden, maar de huwawei en laptop van mijn vriendin willen niet verbinden. De gsm was nochtans wel verbonden aangezien we dit getest hebben als de technieker hier nog was, maar plots was er geen verbinding meer. Samengevat: een iphone, een mac en een oudere laptop verbinden met ons wifinetwerk, maar een gloednieuwe lenobo-laptop en een huwawei y7 niet... Iemand een idee wat er scheelt? Alvast bedankt!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Probleem verbinden met persoonlijk wifinetwerk

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sommige toestellen maken geen verbinding met wifi

@Timmy36  Ik zou eerst en vooral in "Mijn Telenet" de optie 1 netwerk uitschakelen en werken met 2 verschillende SSID voor de 2.4 en de 5.0 Ghz. Zo kan je beter checken wat waar mee connecteert. Heb je meerdere AP's ( wifi punten in huis?)

Zeker zorgen voor een goed paswoord van minstens 8 tekens met Hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens.

Als je maar 1 Wifi punt hebt (je Telenet router) hou er dan rekening mee dat hoe verder je verwijderd bent en/of hoe meer hindernissen ertussen hoe slechter je connectie wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Timmy36
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Sommige toestellen maken geen verbinding met wifi

Er staat op 2e verdiep ook een access point. Het wachtwoord is lang en ingewikkeld, het orginele wachtwoord van het netwerk eigenlijk. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sommige toestellen maken geen verbinding met wifi

@Timmy36  Je moet er ook rekening mee houden dat niet alle toestellen, even snel en makkelijk van het ene AP naar het andere overschakelen. Bij sommige is het dan beter om eventjes de verbinding te verbreken en opnieuw verbinding te maken. Sommige toestellen hebben dergelijke nukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sommige toestellen maken geen verbinding met wifi

@Timmy36 Je moet het volgende doen : 

1. Ga naar "Configuratiescherm".

2. Ga vervolgens naar "Netwerk en internet" en vervolgens naar "Netwerk en delen".

3. Klik nu op "Beheer draadloze netwerken".

4. Verwijder op dit scherm alle draadloze verbindingen door er met de rechtermuisknop op te klikken en selecteer "Netwerk verwijderen" in het vervolgkeuzemenu.

5. Sluit hierna de geopende vensters en start de computer opnieuw op.

6. Zodra de computer volledig opnieuw is geladen, zoekt u naar "Wi-Fi-netwerken".

7. Klik op het beschikbare netwerk waartoe u toegang wilt en selecteer "verbinden".

8. Het duurt even, maar dan wordt u gevraagd een wachtwoord op te geven voor uw wifi-verbinding. Typ het wachtwoord in en klik op de knop "verbinden"

 

Sommige nieuwe aparaten scannen wel de juiste ssid maar als je uw toestel hebt vervangen zal er ook een nieuw mac adres zijn voor deze wifi. Dus bovenstaande stappen uitvoeren en terug uw netwerk toevoegen zou voldoende moeten zijn. Zeker niet vergeten na het verwijderen van de wifi connectie uw computer herstarten.

 

Succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.