24801
netweters
|
152777
antwoorden
|
20740
vragen
|
De installatie van nieuwe Sonos Move op Telenet WiFi lukt niet. De fout treedt op nadat ik WiFi wachtwoord ingeef en de Sonos probeert te connecteren op Telenet WiFi. Ik vrees dat er ergens een WiFi instelling moet aangepast worden. Ik krijg steeds foutmelding 1.101 “there was a problem checking for updates” (als de sonos box probeert via wifi connectie te maken met sonos
Dat je wil verbinden op Telenet wifi is een ruim begrip natuurlijk.
Welke modem heb je en probeer je ook rechtstreeks via de modem te verbinden of heb je nog een eigen router er tussen of een AP ?
Rechtstreeks op de modem (wifi) - de sonos move heeft geen ethernet.
Hey,
Sonos heeft nog niet zolang geleden z’n app volledig vernieuwd. Verschillende mogelijkheden die in de oude versie aanwezig waren waren verwijderd. Na een storm van protest is Sonos voor sommige features op z’n stappen teruggekeerd. Beetje bij beetje worden sommige mogelijkheden terug in de nieuwe app geplaatst. Eén probleem was ook dat nieuwe toestellen niet konden worden toegevoegd aan een netwerk. Ik volg deze materie op de voet daar ikzelf ook Sonos apparatuur heb en in deze sector werkzaam ben. Vorige week kreeg ik nog mensen van Sonos over de vloer die me verzekerde dat ze er mee bezig zijn. Wordt dus vervolgd.
Ok dan zou het wel gewoon moet gaan geen probleem.
Kun je eens de 5 Ghz uitschakelen en dan proberen opnieuw te verbinden ? Kan zijn dat die Sonos niet mer de 5 Ghz kan verbinden maar enkel met de 2.4 Ghz.
Hey, Sonos werkt enkel op 2.4Ghz niet op 5Ghz 😉
De Sonos Move 2 werkt wel met wifi 6 en de 2.4 en de 5 Ghz.
We weten enkel niet uit het topic om welke het gaat dus er van uit gaan dat het de eerste generatie is of de tweede kunnen we niet. Daar kan enkel @ReneMat ons een antwoord op geven.
Ik heb de Sonos One aan de tv hangen met de Soundbar. Ik heb dan ook de nieuwste One genomen uiteindelijk omdat die ook met andere kanalen kan verbinden.
Hey,
inderdaad, enkel de Move 2 kan wifi 6 en de 2.4ghz én de 5Ghz aan. De Sonos move 1 is enkel 2.4Ghz. Hou er rekening mee dat de App mss nog problemen kan geven 😉
Het is nog een sonos move 1 … en ons telenet wifi netwerk heeft 2.4 @& 5 GHz actief … zou dat het probleem zijn ?
De wifi opgesplitst in 2.4 en 5 GHZ kanaal - nog steeds zelfde error msg … pff … al 2 dagen aan het sukkelen