Beantwoorden
Bart14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Ssid wijzigen

Goeiedag allen, 

 

Ik zag in de 'mijn Telenet' instellingen de optie om je SSID te wijzigen. Als ik dit personaliseer maar hetzelfde wachtwoord houd, moet ik dan ook alle verbonden apparatuur opnieuw koppelen? 

Zijn ondertussen 14 toestellen incl de airco's en dat is een heel probleem hier... 

Thx 

0 Likes
4 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Ssid wijzigen

@Bart14 

Je hebt je login (SSID) en je wachtwoord. 

1) waarom wil je dit wijzigen, als ik het mag weten?

Het is eender. Als je een van beide wijzigt, je SSID of je wachtwoord moet je dit op al je WiFi toestellen ook wijzigen want anders gaan ze niet meer automatisch verbinden. Ze herkennen één van beide niet meer, in uw geval, het gewijzigde SSID.

Een voorbeeld:

Op 22 maart, jongstleden, ben ik overgestapt van Proximus naar Telenet. Ik had daar een goed SSID en een sterk wachtwoord. Ik heb 20 aangesloten apparaten, zowel draadloos als via ethernet kabels. Op 22 maart heb ik dan na de installatie een SSID en wachtwoord van Telenet gekregen welk op mijn HGW zit. Via mijn Telenet heb ik het Telenet SSID en wachtwoord vervangen door mijn SSID en wachtwoord van bij Proximus in mijn HGW (Telenet modem/router) en dit gesaved. En ieder toestel heeft zich automatisch terug verbonden met mijn nieuw Telenet netwerk, gewoon omdat elk apparaat zowel het SSID als wachtwoord herkenden. Dus ik vrees er voor als je één van beiden gaat wijzigen, zowel uw SSID of uw wachtwoord, dat je hetgeen je wijzigt ook op uw apparaten gaat moeten wijzigen want deze herkennen dit niet. Ik heb zopas een router toegevoegd aan mijn netwerk, met een ander SSID, maar wel hetzelfde wachtwoord als op mijn HGW en ik heb elk toestel opnieuw moeten verbinden, behalve de bekabelde met UTP kabels. Daar speelt het blijkbaar niet overal een rol. Maar al mijn mobiele toestellen en mijn printer alsook mijn laptop en mijn iMac heb ik opnieuw moeten configureren, kwestie van SSID. Wachtwoord niet want dit was ongewijzigd.

Aan u om te beslissen of het de moeite waard is om uw SSID te wijzigen. Het zijn alle toestellen verbonden via WiFi. Daar moet je zeker je SSID wijzigen! Als je WiFi toestellen de WPS functie ondersteunen, activeer je deze functie ook tijdelijk in je HGW, via mijn Telenet en is dit de snelste manier om ze opnieuw te verbinden.

Succes!

Never trust in Dust
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ssid wijzigen

@Bart14 

Alles terug verbinden dat ermee verbonden was.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Ssid wijzigen

Bedankt voor de antwoorden, afblijven dus.. 🙄

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ssid wijzigen


@Bart14  schreef:

Bedankt voor de antwoorden, afblijven dus.. 🙄


Zeker als je geen extra werk wilt doen of er even geen tijd voor hebt.🤗



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes