24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20692
vragen
|
Mijn Wifi wordt steeds onderbroken, en bij twee toestellen heb ik er echt last van.
1 - mijn Netatmo weerstation valt regelmatig zonder verbinding. normaal geeft die om de x-aantal minuten zijn informatie door naar de Netatmo server. Nu zitten er soms gaten in van tot wel zes uur. dwz.zes uur geen laatste info. het toestel slaat dit wel op in een intern geheugen tot er weer een verbinding is.
2 - als ik via een VPN verbinding (zo heet dat dacht ik) inlog op de server van mijn werk is ook om de haverklap de verbinding weg zodat ik steeds weer moet inloggen. Dit werkt voor geen meter.
3 - als ik de computer opstart (eender welke) kan het tot wel 5 minuten duren vooraleer ik kan surfen.
er is wel internet verbindingen wat bij mijn pc bvb haalt mail en anti-vurus wel alles binnen.
Probleem... vroeger met mijn zwarte modem nooit last gehad. toen kregen we zeer slecht tv beeld waarvoor er 10-tal keer een technieker voor langs is geweest, (en steeds een rekening !!!) zonder resultaat.
We zijn toen naar Belgacom overgestapt. prima internet, maar tv maar zus en zo. Ondertussen is telenet langs geweest en die hebben ontdekt dat er op de kabel onder de grond in het openbare een storing zat op de kabel en dit werd toen hersteld.
Omdat Belgacom tv zo slecht was terug naar Telenet, alles ok, behalve ... bovenstaande.
nu is er de witte modem.
Raar is dat het zowel de wifi als bedraad betreft en dat als ik inlog op de buren hun Belgacom ik NOOIT problemen heb. (computers wifi en draad, Netatmo wifi) terug naar telenet = problemen..
Enig idee wat dat zou kunnen zijn ? Dank..
@Ex-Netweter
Kan je even naar de technische dienst bellen of ze de lijn nakijken? Als die zeggen dat alles in orde is, ga dan even je modem inwisselen in een Telenet center. Dat zou je problemen moeten oplossen.
ga ik doen, al is dit niet de eerste keer. moet ik naar iemand specifiek vragen? of iets melden?
bedankt voor je reactie.
@Ex-Netweter
Ik denk dat je best even vermeld dat het internet sporadisch wegvalt op wifi en via kabel. (Ik vermoed dat je je modem ook al eens uitgetrokken hebt voor +/- 15 seconden? Want daar gaan ze normaal achter vragen) Vraag dan ook zeker of ze de lijn kunnen nakijken al doen ze dat normaal wel. 🙂
Zijn die problemen er eigenlijk al lang of duiken die op en gaan ze weg?
probleem is er van begin af aan al. het rare is dat het internet in het algemeen niet wegvalt en ook de WIFI niet.. gewoon de verbinding valt weg. en zoals eerder gezegd als ik inlog via buren hun netwerk zijn er geen problemen. dus veronderstel ik dat alles achter de modem bij mij ok is ..
alle andere dingen zoals bvb mijn internetradiootje heeft via WIFI ook nooit problemen, zelfs niet terwijl de eerder genoemde problemen zich voor doen.
zeer bizar.
nog even een situatie schetsje..
vroeger modem zwart telenet .. internet ok, maar niet volle snelheid , maar slecht beeld
dan modem belgacom .. alles ok, maar slecht beeld , internet zoals we nooit gewend waren.
daarna witte Telenet modem .. miserie, maar wel goed beeld na herstelling ondergrondse kabel.
en dit terwijl er aan de binneninstallatie en toestellen niks veranderd is.
Ben je zeker dat die internet radio niet via DAB werkt ipv wifi? Anders is het wel heel vreemd...
Als je de modem even uittrekt voor 15 seconden en daarna terug insteekt blijven de problemen er of duurt het even voordat ze terugkomen? En wanneer valt je verbinding precies weg en ook hoevaak? Op random momenten of specifieker?
Radio is 100% zeker via wifi.
deze blijft dus continu werken.
ook mijn verlichting, Philips HUE blijft probleemloos werken.
moden reset of uittrekken geen verschil.
het wifi signaal valt niet weg, alleen wordt de verbinding voor een tijd onderbroken, of toegang geweigerd op random tijdstippen.
is inderdaad heel vreemd
Neen, geen dect of andere storingsbron in de buurt.
@Ex-Netweter
Als je dan probeert te surfen als de verbinding verbreekt, welke foutmelding komt er dan?
Bijvoorbeeld deze (als je chrome gebruikt)? DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN (maakt niet uit welke browser, dit is gewoon een voorbeeld voor chrome)
Geen foutmelding, het is net alsof de downloadsnelheid naar “0” gaat en dan weer verder gaat.
Bij de VPN verbinding krijg ik de melding dat de verbinding verbroken is. Deze probeert dan de verbinding te herstellen, soms wel tot 15 keer.
De software van mijn weerstation geeft de melding dat het lijkt of de voedingsspanning is uitgetrokken.
Het gekke is dat alle systeemdingen die zelf rechtstreeks verbinding maken met het internet feilloos blijven werken,
en nog gekker is dat als ik een netwerkkakel trek van mijn buurman tot bij mij ik helemaal geen problemen heb.
een paar maanden geleden is de witte modem al eens vervangen geweest wegens kapot ?? Door een technieker van Telenet , maar de problemen blijven!
Het grootste probleem is dat elke keer er een technieker komt die niks kan vinden je een dikke rekening krijgt.
Probleem nog steeds aanwezig
wij hebben hetzelfde probleem.
De wifi valt heel even weg, dan moet mijn laptop het netwerk weer zoeken.
Ik heb al alles eens gereset maar dat helpt niet.
Ik vraag mij ook af als je de speedtest doet welke snelheid je moet bekomen. Ik heb een download tussen 50 en 60 Mbps en een upload rond de 25Mbps. Dat lijkt me te traag voor een wigo business abonnement.
Zelfs bekabeld kom ik aan 75 en 37 Mbps. Volgens telenet moet de download snelheid tussen 120 en 240 liggen.
@Ex-Netweter
Gekke is, dat als jij slecht beeld had op je TV, dit niet aan je modem kan liggen.
Dat wil zeggen dat er ruis of slechte verbinding zit op je dropkabel die je huis binnenkomt.
Indien de technieker dit niet heeft opgelost, en je makkelijk gewoon eventjes een nieuwe modem heeft gegeven, zit je nog met hetzelfde probleem en kan dit dus ook effect hebben op je internet ervaring..
Bellen naar de klantendienst, het volledig uitleggen en een helemaal mee tournee boeken, zou ik zeggen!
@Ex-Netweter
Voor Wigo business zou je (naargelang je abonnement) minstens 200 Mbps download en 25 Mbps upload moeten halen. Als je bekabeld verbindt met de modem, haal je dan deze snelheden? Indien niet, best eventjes bellen naar de klantendienst. (Die zijn dacht ik verplicht om je asap te helpen aangezien je business bent)