Beantwoorden
Peter-EOS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

wifi steeds onderbroken

Mijn Wifi wordt steeds onderbroken, en bij twee toestellen heb ik er echt last van.

1 - mijn Netatmo weerstation valt regelmatig zonder verbinding. normaal geeft die om de x-aantal minuten zijn informatie door naar de Netatmo server. Nu zitten er soms gaten in van tot wel zes uur. dwz.zes uur geen laatste info. het toestel slaat dit wel op in een intern geheugen tot er weer een verbinding is.

 

2 - als ik via een VPN verbinding (zo heet dat dacht ik) inlog op de server van mijn werk is ook om de haverklap de verbinding weg zodat ik steeds weer moet inloggen. Dit werkt voor geen meter.

 

3 - als ik de computer opstart (eender welke) kan het tot wel 5 minuten duren vooraleer ik kan surfen.

er is wel internet verbindingen wat bij mijn pc bvb haalt mail en anti-vurus wel alles binnen.

 

Probleem... vroeger met mijn zwarte modem nooit last gehad. toen kregen we zeer slecht tv beeld waarvoor er 10-tal keer een technieker voor langs is geweest, (en steeds een rekening !!!) zonder resultaat.

We zijn toen naar Belgacom overgestapt. prima internet, maar tv maar zus en zo. Ondertussen is telenet langs geweest en die hebben ontdekt dat er op de kabel onder de grond in het openbare een storing zat op de kabel en dit werd toen hersteld.

Omdat Belgacom tv zo slecht was terug naar Telenet, alles ok, behalve ... bovenstaande.

nu is er de witte modem.

Raar is dat het zowel de wifi als bedraad betreft en dat als ik inlog op de buren hun Belgacom ik NOOIT problemen heb. (computers wifi en draad, Netatmo wifi) terug naar telenet = problemen..

 

 

 

Enig idee wat dat zou kunnen zijn ?  Dank.. 

0 Likes
30 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifi steeds onderbroken

@frin

 

Je reageert op een erg oud bericht. Je doet er goed aan om een nieuw onderwerp op te starten, zo word je sneller geholpen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes