Beantwoorden
JorenVaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifree werkt niet - Enkel telenet.be pingen werkt

Mijn vriendin trekken binnenkort samen in op een appartement. Doordat de huisbaas een fout gemaakt heeft zullen we pas binnen een 6-tal weken een telenet aansluiting.

Om tot dan te overleven (zowel mijn vriendin als ik moeten vaak van thuis uit werken) zouden we de talrijke WiFree accespoints in de buurt gebruiken (rijhuis). Ik heb nog steeds een login bij mijn ouderlijk huis, en ik kan zelfs via mijn werk-user normaal op de WiFree.

Wanneer ik verbind (zowel met mijn werk gegevens, mijn email-login die nog bij mijn ouders ingestelt staat, alsook met hun u-nummer) krijg ik een verbinding. Ik krijg een ip-adress. Maar zo goed als niets werkt. Ik heb al wat zitten spelen in de command line en daar krijg ik een antwoord op 'ping telenet.be', maar van niets anders (alles timed out). Ik heb al een poging gedaan om een andere dns in te stellen (google) maar dat had ook geen resultaat (buiten het feit dat ook telenet.be niet meer reageerde, wat logisch is)

Op de telenet modem bij mijn ouders staat het publiek signaal aan (heb dat intussen al twee keer gechecked). Mijn werk-gegevens zouden gewoon moeten werken, maar dat doen ze ook niet. Ik heb een goede signaal stekrte (RSSI van een -60 dBm, give-or-take). 

 

Het werkt ook niet op mijn GSM (nokia 6.1, android) alsook niet op mijn vriendin haar GSM (iphone, weet niet welk model).

 

Ik kan dit weekend eens proberen een wireshark capture te runnen maar ik heb dat momenteel niet op mijn PC staan en mijn mobiel internet probeer ik zoveel mogelijk te sparen , dus ik kon dat ter plekke niet downloaden.

0 Likes
5 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Wifree werkt niet - Enkel telenet.be pingen werkt

WiFree werkt enkel op 2.4Ghz en is beperkt tot 4 gelijktijdige ip adressen.

Als je wel kan verbinden en aanmelden, maar het werkt niet: Interferentie-problemen. Hoop dat er een stroompanne in de straat gebeurt en dat de modem een Wifi kanaal kiest dat niet verstoord wordt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifree werkt niet - Enkel telenet.be pingen werkt

Met een Wifi Analyzer app zie ik bij mij thuis zowel op 5 Ghz als op 4,2 GHz een TelenetWifree signaal.

0 Likes
JorenVaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifree werkt niet - Enkel telenet.be pingen werkt

Dat 4 IP gebeuren en 2.4 GHz mag al dan niet het geval zijn - het feit dat een ping naar telenet.be een response krijgt toont toch dat ik wel degelijk een IP en verbinding krijgt? Lijkt me eerder is hoger in de stack? (DNS?). Kan straks eens met dig proberen en kijken wat wel en niet werkt.

 

Nu ik er over nadenk gaat het dat ook niet zijn want direct IPs pingen werkte ook niet...

0 Likes
JorenVaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifree werkt niet - Enkel telenet.be pingen werkt

Vanmorgen werkte het even. Mijn vriendin haar laptop had identiek hetzelvde probleem als mijn toestellen, maar eens ze haar werk-VPN aanschakelde, begon alles plots te werken (op haar computer, ik was op dat moment niet aanwezig). Na dit weekend kan ik meer proberen, indien het nog steeds niet opgelost is.

0 Likes
Forceflow
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Wifree werkt niet - Enkel telenet.be pingen werkt

Ik zit sinds kort met hetzelfde probleem. Heel raar. Dacht dat het aan MAC-adres switching lag van mijn toestel, maar zelfs met een fixed MAC lukt het me niet.

 

Ik krijg dus een (geldig) IP, ik kan pingen en (heel traag) surfen naar telenet.be/pandora.be, maar alles daarbuiten is een timeout.


Verder onderzoek:

Het is denk ik echt die ingebouwde limiet van 4 (werkende) IP's.
Vanaf je MAC-adres geassocieerd is met een IP krijg je dat altijd terug, of het nu werkt of niet.

 

Net getest met wat zelfgeschreven MAC adressen:

MAC1 -> Kreeg geldig IP, internet werkt

MAC2 -> Kreeg geldig IP, internet werkt

MAC3 -> Kreeg geldig IP, internet werkt

MAC4 -> Kreeg geldig IP, internet werkt niet

Terug veranderd naar MAC3: kreeg zelfde IP als bij vorige poging met dat MAC adres, en werkend internet.

0 Likes