Wifree werkt niet - Enkel telenet.be pingen werkt
Mijn vriendin trekken binnenkort samen in op een appartement. Doordat de huisbaas een fout gemaakt heeft zullen we pas binnen een 6-tal weken een telenet aansluiting.
Om tot dan te overleven (zowel mijn vriendin als ik moeten vaak van thuis uit werken) zouden we de talrijke WiFree accespoints in de buurt gebruiken (rijhuis). Ik heb nog steeds een login bij mijn ouderlijk huis, en ik kan zelfs via mijn werk-user normaal op de WiFree.
Wanneer ik verbind (zowel met mijn werk gegevens, mijn email-login die nog bij mijn ouders ingestelt staat, alsook met hun u-nummer) krijg ik een verbinding. Ik krijg een ip-adress. Maar zo goed als niets werkt. Ik heb al wat zitten spelen in de command line en daar krijg ik een antwoord op 'ping telenet.be', maar van niets anders (alles timed out). Ik heb al een poging gedaan om een andere dns in te stellen (google) maar dat had ook geen resultaat (buiten het feit dat ook telenet.be niet meer reageerde, wat logisch is)
Op de telenet modem bij mijn ouders staat het publiek signaal aan (heb dat intussen al twee keer gechecked). Mijn werk-gegevens zouden gewoon moeten werken, maar dat doen ze ook niet. Ik heb een goede signaal stekrte (RSSI van een -60 dBm, give-or-take).
Het werkt ook niet op mijn GSM (nokia 6.1, android) alsook niet op mijn vriendin haar GSM (iphone, weet niet welk model).
Ik kan dit weekend eens proberen een wireshark capture te runnen maar ik heb dat momenteel niet op mijn PC staan en mijn mobiel internet probeer ik zoveel mogelijk te sparen , dus ik kon dat ter plekke niet downloaden.
- Labels:
-
WiFree