Beantwoorden
Crew32
Freshman Weetjeslezer
Netjes! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

TP Link Deco X60 router lage snelheid

Hallo Netweters,

In onze nieuwbouwwoning hebben ze zonet telenet laten installeren. Omdat de router in de kelder hangt wou ik mijn TP Link Deco X60’s gebruiken om een mesh netwerk te maken. De eerste Deco hangt aan de modem als router en ik heb dus bridging naar zijn mac adres ingesteld.

Alles werkt momenteel, alleen haal ik via de Deco lagere snelheden, net geen 100Mbps, terwijl ik via de Telenet wifi wel 500 Mbps haal. Ik heb ook het 500Mbps abonnement.

De deco is verbonden met een Cat5e UTP kabeltje met de telenet router.

Wat doe ik verkeerd? In ons appartement werkt alles goed, weliswaar hebben we daar Mobile Vikings.

IMG_0459.png

2 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Als de Wi-Fi snelheid beter is op de Telenet modem is het al zeker geen Telenet-probleem.

Vervang de Cat5e kabel eens. Mogelijk is die defect (of te lang?) en beperkt deze de snelheid tot 100Mbps. Ik zou de dag van vandaag sowieso voor minstens Cat 6 gaan

Staan de Deco’s niet te ver uit elkaar?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Crew32
Freshman Weetjeslezer
Netjes! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Hoi,

er staat momenteel nog maar 1 deco en dat is de hoofddeco. Ik zal het kabeltje eens vervangen, maar ik heb er al 2 getest..