Beantwoorden
Syhai
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet Wifree wilt niet verbinden

Beste,

 

Ik gebruik al voor een lange tijd Telenetwifree op locatie via een laptop.

 

Tijdens het gebruik is het niet abnormaal dat de verbinding wegvalt, ik moet dan de verbinding verbreken en wanneer ik deze terug verbind heb ik binnen de 30s terug verbinding (niets lastig of onoverkomelijk)

 

Nu gisterenmiddag viel mijn verbinding weg, maar wanneer ik deze terug probeerde te verbinden kon hij geen verbinding tot stand brengen.

 

In het verleden als dit gebeurde was het trukje om het netwerk te vergeten en de verbinding terug tot stand te brengen door mezelf opnieuw aan te loggen met men username/password.

 

Hier begint de eigenaardigheid, eenmaal ik dit probeer geeft hij 2 opties terwijl hij aan het verbinden is, oftewel "Netwerkvereisten controleren" of "Verifiëren en verbinden" maar na 10sec te laden vraagt hij mij om opnieuw mijn username/password in te geven. Waardoor ik nu in eindeloze loop zit.

 

Gebruikte oplossingen die niet hebben uitgehaald:

- Gewacht en een paar uur later terug geprobeerd

- Wachtwoord van Telenet login veranderd

- Klantendienst van Telenet gebeld (hebben terug een password reset gedaan en het kanaal veranderd)

- Netwerkadapter gereset

- Al mijn gekende netwerken verwijderd

- Handmatig Telenetwifree toegevoegd via "Een nieuw netwerk toevoegen" bij "Bekende netwerken beheren"

 

Nu gisterenavond na nogmaals te wachten was ik wel in staat om terug te verbinden. Dit leverde me voor 30min internet op waarna hij terug weigerde verbinding te maken. Omdat hij maar geen verbinding wou maken heb ik mijn netwerk terug vergeten waardoor ik terug in dezelfde loop zat als ervoor.

 

FYI mijn GSM ligt naast de laptop en is wel verbonden met een TelenetWifree punt (dit kan wel via een ander account zijn, gsm gaat al een tijdje mee), ik veronderstel dat dit hetzelfde punt is waarmee mijn laptop wilt verbinden.

 

Iemand die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt of weet wat het zou kunnen zijn? Bij Telenet weten ze het alvast niet en kunnen ze me niet verder helpen. Hun suggestie was "We hopen dat het goed komt"

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet Wifree wilt niet verbinden

Je begint je verhaal met te zeggen dat je Wifree op locatie gebruikt.

Dan vertel je dat je de Helpdesk gebeld hebt, die onder andere een paswoord reset uitgevoerd heeft en het kanaal gewijzigd heeft.

 

Het WiFi kanaal van je router thuis heeft toch niets te maken met de locatie waar je Wifree wilt gebruiken?

 

Het is ons dus niet duidelijk waar de problemen zich voordoen: thuis of op locatie?

 

Telenet Wifree is niet bedoeld om thuis te gebruiken ...

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet Wifree wilt niet verbinden

@Syhai 

Het feit dat de verbinding terug kan komen na wachten geeft aan dat uw instellingen juist zijn.

Zelf heb ik ook een toestel dat het met wifree voor bekeken houdt op onregelmatige ogenblikken. De truk die ik dan gebruik is: een wandeling tot bij de modem. Meestal wordt hij dan terug wakker en blijft hij het ook een tijd.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes