Beantwoorden
Brecht16
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi interface module Mitsubishi koppelen met telenet

Mijn wartmepomp van Mitsubishi heeft een wifi interface module zodat ik deze van op afstand kan bedienen.

 

Volgens de installatiegids heb je 2 manieren. Automatisch door de WPS knop in te drukken op de router. Handmatig door de wifi ssid en wachtwoord in te geven.

 

Nu heb ik beide al geprobeerd zonder resultaat. Daarna heb ik alle mogelijke beveiligingen van telenet uitgeschakeld en nog eens beide geprobeerd, ook geen succes.

MAC adres toegevoegd op mijn telenet, ook geen succes.

Daarna met een access point die niet van telenet is, maar nog steeds hetzelfde probleem.

 

Heb ook al geprobeerd met de hotspot van mijn gsm, dit lukte onmiddellijk.

 

Wat moet ik instellen bij telenet zodat ik verbinding kan maken met mijn wifi interface?

 

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi interface module Mitsubishi koppelen met telenet

@Brecht16   Is die interface dicht genoeg bij uw wifi AP? Als de afstand te groot is of er teveel muren tussen zitten of zelfs maar teveel metaal rond uw verwarmingsinstallatie, dan kan dit voor verbindingsproblemen zorgen.

De oplossing: Zorg dat er een AP dichter bij is.

Zie je in de interface het netwerk waarmee je verbinding moet maken? Geeft de interface de netwerken in de buurt aan? Of kan je alleen maar SSID en paswoord ingeven?

 

Met de hotspot van uw gsm zal het gelukt zijn omdat je met uw gsm dichterbij was vermoed ik. Leg eens uw gsm op de plaats waar uw AP is. Werkt het dan nog?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Brecht16
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi interface module Mitsubishi koppelen met telenet

Ja interface staat er vlak bij en telenetrouter staat er vlak onder.

Met de interface kan je enkel ssid en wachtwoord ingeven, meer niet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi interface module Mitsubishi koppelen met telenet

@Brecht16   Dan moet je eens bij de wifi instellingen in "Mijn Telenet" gaan kijken. Je zet daar vooreerst een makkelijk in te teken SSID niet dat telenet-123abc gedoe, wel zoiets al Brecht16 En een goed wifi paswoord, minstens 8 tekens met hoofdletters, kleine letters en cijfers. En vink aan 1 netwerk maken.

Niet vergeten de aanpassingen op te slaan.

Probeer nu eens opnieuw met die nieuwe instellingen. Lukt het dan is het OK, lukt het niet? Dan moeten we nog iets anders doen.

Ga teug naar "mijn Telenet" en vink 1 netwerk maken uit en je zal zien dat je dan voor de 2.4 Ghz en voor de 5 Ghz 2 aparte SSID kunt ingeven. Noem de 2.4 Ghz bijvoorbeeld Brecht16A en de andere Brecht16B. Paswoorden mogen dezelfde blijven.

Opslaan uiteraard.

En probeer opnieuw met SSID Brecht16A en je paswoord.

Lukt het nu?

 

Het is er toch dichtbij kan je dan niet met de router verbinden via een UTP kabeltje? Altijd veiliger.

En via "Mijn telenet" of een aparte app zoals Advanced IPscanner kan je dan het IPadres van de interface achterhalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi interface module Mitsubishi koppelen met telenet

@Brecht16 

Als je de WPS knop wil gebruiken, moet je eerst die functie aanzetten in mijn Telenet.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi interface module Mitsubishi koppelen met telenet

Als ik me niet vergis, dan is WPS standaard uitgeschakeld op de HGW. Heb je dit terug geactiveerd via Mijn Telenet? Wat misschien zou kunnen helpen: modem herstarten of je netwerk opsplitsen in 2.4 GHz en 5 GHz. Sommige toestellen hebben problemen met "één netwerk".


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes