Beantwoorden
dwde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Telenet internet & TV met unifi

Binnenkort word ik Telenet internet + tv klant. Ik zou mijn thuisnetwerk willen uitbouwen mbv Unifi producten. Heeft hier iemand ervaring mee? Werkt dit goed samen met de Telenet hardware?


Ik dacht aan de volgende opstelling:

telenet.jpg

 

Is het een optie om de TV box aan te sluiten op de managed switch? Of toch best rechtstreeks op de HGW?

 

Ik lees dat de HGW modem van Telenet niet als bridge geconfigureerd kan worden. Een USG bijzetten om als eigen router te gebruiken is m.a.w. niet mogelijk?

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet internet & TV met unifi

@dwde  Als je de managed switch gebruikt als een gewone switch is er geen probleem. Als je natuurlijk begint te klooien met VLAN en dergelijke wordt het een stuk moeilijker. Maar zolang je rechtstreeks, via de gewone switchinstelling, op de modem werkt is er geen probleem.

Je kan een eigen router erbij zetten maar welke meerwaarde heb je dan? Je maakt het alleen maar moeilijker. Ik ben momenteel aan het prutsen met de EdgeRouter X-SFP (EdgeMax, Ubiquity), vooral om VLAN onder de knie te krijgen en de gedragingen te zien met IPv6 bij router na router. Maar ik heb nog heel wat te leren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet internet & TV met unifi

Als je de nieuwe e-router hebt kan je uw eigen router in bridge zetten via de advanced options in mijn telenet. Daar moet je dus het mac adress van je router inzetten, zodat de wan poort van je eigen router een extern ip adres krijgt en dus geen intern 192.168.*.* adres.

Na deze config doe je wat je wil achter de e-router.

Ikzelf heb dit ook gedaan met mijn eigen firewall die ik in bridge heb gezet. Daarna de router gehangen en dit werkt zonder probleem. Vermits de e-router meerdere poorten heeft kan je deze gebruiken voor uw digirecorder of tv box.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes