24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo,
Eerst en vooral mijn excuses als dit in het foute bord geplaatst is maar op het eerste oog leek ik geen andere keuze te hebben.
Ik heb een vraag omtrent mijn down- en uploadsnelheid die ik haal bij Telenet.
Ik haal op mijn laptop verbonden met een UTP-kabel (1 meter) maximaal een download snelheid van 80 Mbps, echter zit ik meestal rond de 65-70 Mbps.
Ik heb een Whoppa pakket met Internet Fiber 200. Dit wil zeggen dat ik een geadverteerde download snelheid heb van 200 Mbps. De maximale snelheid die ik zou moeten behalen is 180 Mbps en de minimale snelheid 100 Mbps.
Zoals eerder vermeld is dit dus niet het geval. Ik heb al een aantal kleine dingen geprobeerd maar niets lijkt te werken.
Wat kan ik hier aan doen?
Met vriendelijke groeten
Over welke laptop (merk, type, model) gaat het? Is het misschien een oude laptop met een netwerkkaart die niet sneller kan dan 100Mbps? (De meer recente modellen kunnen normaal gezien 1Gbps aan.) Hoe meet je je (download)snelheid?
Je zegt dat je laptop verbonden is met UTP, is dat met een eigen router, een modem-only of een HGW (Home Gateway, modem/router van Telenet) ? Heb je al eens met een andere UTP-kabel geprobeerd?
Oei, duidelijk niet genoeg informatie gegeven!
Het betreft een laptop van het merk MSI. Het type is GS63VR 6RF Stealth Pro met netwerkkaart Killer E2400 Gigabit Ethernet Controller. De snelheid heb ik gemeten met de test van Telenet zelf (speedtest.telenet.be).
Verbonden met UTP rechtstreeks aan de modem. Geen HGW.
Verschillende UTP kabels geprobeerd, zowel oude als nieuwe.
Controleer eens welk model van modem je hebt:
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/homenetwork/overview.do?locale=nl
Als je een modem van het model SBV6120 of SBV6220 hebt, contacteer dan de Telenet klantendienst om je modem te wisselen.
Ook al reeds gecheckt. Juiste model is geinstalleerd.
@Area57_1@ schreef:Controleer eens welk model van modem je hebt:
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/homenetwork/overview.do?locale=nl
Als je een modem van het model SBV6120 of SBV6220 hebt, contacteer dan de Telenet klantendienst om je modem te wisselen.
Gebruikt jouw ethernet adapter een origineel stuurprogramma van MSI of een generisch stuurprogramma van Windows (Update) ?
Killer network manager van rivet networks als ik mij niet vergis.
Hebt u eventueel al de betrokken utp-kabel vervangen door een ander exemplaar (type Cat?)
Indien de modem ok is, de PC up to date is en de utp ok is blijft er nog de Telenet-aansluiting of een "administratieve/technische fout" (foutieve theoretische snelheid, foutieve implementatie abo)
-> = Telenet contacteren en desgevallend een tussenkomst technieker vragen...
Alles getest. Verschillende types cat gebruikt bij 2 computers die beide up-to-date zijn.
Vandaag met modem naar telecenter geweest, hopende dat het probleem bij de modem lag maar het probleem blijft aanhouden. Telkens ook maar 1 toestel op mijn persoonlijk thuisnetwerk verbonden om de druk laag te houden en nog steeds kom ik niet aan de minimale 100 Mbps.
Ik ga Telenet contacteren en eventueel een technieker laten langskomen.
Bedankt voor de vele antwoorden.
Werk je ook echt met een rechtstreekse ethernet kabel of zit je met de gebruikelijke switches via de muur? Want veel mensen denken onterecht dat dat een rechtstreekse kabel is.