Beantwoorden
goofernator
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

TelenetWiFree Authentication server is not respond

Hello Netweters!

 

Ik zit met een lastige probleem met TelenetWifree.  Verbinden met TelenetWiFree lukt heel kort, na 10 seconden verlies ik de internetverbinding

 

"Authentication server is not responding" als foutmelding in de netwerk instellingen.

 

Zie afbeeldingen voor de illustratie en de verloop van het probleem

 1.png2.png3.png4.png5.png

 

Ik heb de nieuwe witte modem, installatie gebeurd in Oktober 2016

 

Wat heb ik al geprobeerd:

Modem herstarten

Modem resetten

Keychain gegevens verwijderen

 

Computer setup:

Macbook Pro Retina 2014

MacOS Sierra 10.12.2

Firewall: off

 

Uitgesloten oorzaken:

Modem te ver: Neen, mijn modem is 2 meter weg van mij (ik heb 2 telenet abonnementen en wil telenetwifree gebruiken voor het downloaden, beperking in downloadlimiet, don't judge me please ☺️)

0 Likes
5 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TelenetWiFree Authentication server is not respond

ik ben er niet 100% zeker van maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het gebruik van telenetwifree van op je eigen locatie nooit werkt. Kan iemand dat bevestigen?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TelenetWiFree Authentication server is not respond

Bij mij lijkt het niet te werken als er een Homespot in de buurt is. Het is alsof die dan voorrang krijgt op TelenetWiFree. Als er géén Homespot is, dan kan ik zonder problemen automatisch (via de Mobile app) inloggen op TelenetWiFree.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
goofernator
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

TelenetWiFree Authentication server is not respond

zou mij verbazen aangezien de twee abonnementen dat ik heb zijn voor 2 verschillende adressen. De login gegevens dat ik hier gebruik zijn van het ander adres, dus de modem zou in principe mijn computer als gast beschouwen

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TelenetWiFree Authentication server is not respond

in dat geval heb ik geen idee. Anders eens bellen naar 015/66.66.66 optie 2 en eens vragen aan de technische dienst van Telenet?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
goofernator
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

TelenetWiFree Authentication server is not respond

Al geprobeerd, geen rechtstreekse oplossing, werd voorgesteld om een van de winkels te bezoeken en daar eens testen om met TelenetWiFree te verbinden en het probleem de demonstreren.

 

Ik denkt dat dit een compatibiliteitsprobleem is met MacOS Sierra.

 

The SSLv3 cryptographic protocol and the RC4 symmetric cipher suite will be deprecated in iOS 10, macOS 10.12, tvOS 10, and watchOS 3.

After you update, by default, TLS clients or servers implemented with SecureTransport APIs won't have RC4 cipher suites enabled. They also won't be able to connect when RC4 is the only cipher suite available.

If you own a service or app which requires RC4, you should upgrade it to turn on cipher suites which are more secure.

 

Bron: https://support.apple.com/en-us/HT206871

0 Likes