Beantwoorden
tzt8l3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tijdelijk 2.4 GHz netwerk nodig

Ik heb smart-stekkers gekocht die moeten worden opgezet via een 2.4Ghz wifi-signaal. Eens ze zijn opgezet werken ze op 5Ghz dus heb ik eigenlijk heel tijdelijk een 2.4Ghz nodig. Ervoor toen ik dat nodig had, kon ik 1 van mijn Orbi satelieten eenvoudig verzetten maar Netgear heeft in al zijn wijsheid die optie weggenomen.

Hoe kan ik tijdelijk mijn Telenet router verzetten (lang genoeg om de verschillende stekkers te registeren)?

0 Likes
3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1090
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Tijdelijk 2.4 GHz netwerk nodig

Op een Telenet HGW staat 2.4 GHz standaard geactiveerd met zelfde SSID (netwerknaam) en wachtwoord als je 5 GHz netwerk; en voor zover ik weet zou elk aparaat dan gewoon moeten kunnen verbinden met de frequentie die ze ondersteunen.

Is dat bij Orbi niet het geval dan?

 

Je Telenet Modeminstellingen kan je hier vinden.

  • Bij "Algemeen" kan je je draadloos signaal & Persoonlijke Wifi in-/uitschakelen.
  • Bij "Signaal" kan je de WiFi-frequentie aanpassen
  • Bij "Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord" kan je SSID/wachtwoord instellen en er eventueel voor kiezen om 2.4 GHz en 5GHz elk een andere naam/wachtwoord te geven (Optie Eén wifi-netwerk)

Sommige instellingen zijn pas beschikbaar als je op het slotje klikt om de "expertinstellingen" activeert (waarschuwing accepteren).

 

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tzt8l3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tijdelijk 2.4 GHz netwerk nodig

Mijn Orbi staat blijkbaar standaard op 5Ghz en Netgear heeft de mogelijkheid om ze op 2.4Ghz te zetten afgesloten (vraag mij niet waarom maar tot voor enkele maanden was dat geen probleem). De smart-stekker moet via het 2,4Ghz netwerk communiceren met de Smart Zigbee Gateway die geconnecteerd is met de ORBI op 5Ghz. Ik heb geen ander netwerk op 2,4Ghz dus vandaar mijn probleem.

Ik zal eens zien of ik de telenet router kan aanpassen zonder alles om zeep te helpen 😉

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tijdelijk 2.4 GHz netwerk nodig

Je kan de signaalsterkte van het 5 GHz-signaal van de Orbi ook verminderen in de instellingen, als je de Orbi dan op een bepaalde afstand plaatst zullen je slimme stopcontacten met 2.4 GHz verbinden.
Ik vermoed dat je met een stekkerblok op de juiste afstand van je Wifi-modem ook verschillende slimme stopcontacten kan installeren.

0 Likes