Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Sinds kort ben ik in het bezit van ern Ipphone van Anroid. Nooit gedacht dat ik zoveel problemen zou ondervinden om mii aan te loggen in Telenet WiFi Free. Maar het is mij na een dag of 4 zoeken dan toch gelukt. En ik wil graag meedelen hoe het mij gelukt is. 

Eerst even zeggen dat ik totaal geen enkele ervaring hebt im het gebruik van een iphone. Deze iphone heb ik van een goeie kennis gekregen. Best aardig he. 

 Het duurde niet heel erg lang voordat ik me had weten in teloggen in mijn Router die achter de modem hangt van Telenet. Maar daar ben je thuis goed mee maar niet als je bv 5 km van huis bent want daar heb je geen signaal meer. 

Dus op zoek gaan hoe ik WiFi Fee kon gebruiken. En dat blijkt herl wat voeten im de aarde te heben. Als ik eem probleem heb dan staat snel op geven niet echt in mijne woordenboek. 

Op het internet op zoek naar info , kwam hier ook langs en las dat er hiet ook nogal wat mensen zijn die er ook niet echt uitkomen ?

Ik kwam al snel te weten dat Anroid vaak nogal wat lastig doet. Als het op openbare WiFi netweken gaat , zoals Telent bv. Omdat er veel punten zijn met allemaal dezelfde naam. Ik bedoel " Telenet WiFi Free". 

De oplossing die ik las was , om je Vliegtuig Modes Uit te zetten. Je dan inloggen en erns terug weg gooien. Terug naar Vliegtuig Modus gaam , weg gooigen.   Je dan terug aanloggen. 

Zo heb ik.het niet gedasn , wel men Vliegtuig Modus uit gezet. Mijn eigen wifi stond nog aan. En me ingelogd op Telenet WiFi Free. En waarrempel het werkte , wat eerst niet wrkte. Dus zeker de moeite waard om het ook zo te proberen , wie zelf eigen wifi heeft (dus niet de wifibvan de modem wat wekte eetst ook niey bij mij)  en nu wel zelfs een test gedasn. En het werkt nu wel , ervoor niet. 

Dit wou ik meegeven aan idereen hier , hopelik lezen ze dit bij Telenet ook. Voor het geval men dit niet wistn ?

Groet

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet WiFi Free inloggen via Iphone
Titel gewijzigd op 20/03 door Suzy (admin) | Vorige titel: Tip om aan te melden op Telenet WiFree via iPhone

Tags (1)
0 Likes
16 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@DeLLiAnO 

Da's correct. Zelf al eens per toeval ondervonden. Het Tf signaal is binnen bar slecht, net zoals de 4G. Op zekere dag (niet lang geleden, gisteren), was er plots niks meer; Nul signaal Tf en nul signaal data. Over The Air welteverstaan. Ik zet de WIFi aan (de foon staat meestal op 4G/5G, ook binnen, heb een FTC 4G staan) om te checken of internet nog werkt en ja, dat werkte nog. Prompt kreeg ik VoWiFi op het scherm en ik kon bellen. Heb dat ook effectief gedaan, dus het stond niet zomaar op het scherm.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@StefaanH 

Nu bij die van ons werkt het vowifi (ondersteund merk bij telenet) echter als je vowifi hebt aanstaan, en bij voorkeur eerst over gsm signaal en dan pas vowifi de optie kiest, merkte we ondanks 1 tot geen streepjes, dat vowifi niet vanzelf aansloeg. Dus ook niet werkte.

Eens voorkeur op wifi stond, heeft sindsdien die van ons perfect gesprekskwaliteit en zonder wegvallen (ahja gaat over volle ontvangst wifi signaal) en eens ze buiten komt perfect signaal via gsm. Dus dat heuveltje is voor haar opgelost.

/Offtopic: voor mensen lager dan samsung galaxy s23 of die samsung hebben met Exynos processor (dus niet Qualcomm, maarja voor europa/belgie kregen bijna altijd bij samsung Exynos), word momenteel opgeroepen om vowifi uit te schakelen vanwege paar kwetsbaarheden langswaar hackers binnenkomen, doormiddel van alleen maar je telefoonnr nodig te hebben. Kan het gewoon maar ff meedelen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes