Beantwoorden
Super
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Toegang tot internet blokkeren

Ik heb een aantal toestellen die draadloos aangesloten zijn op mijn Telenet modem/router (CH6640E). Deze toestellen worden alleen gebruikt op mijn thuisnetwerk en ik wil vermijden dat ze op het internet gaan om updates binnen te halen of statistieken op te sturen.

Hoe kan ik vermijden dat bepaalde toestellen toegang krijgen tot het internet ? Kan dit bijvoorbeeld door gebruik te maken van de MAC of (vaste) IP adressen van die toestellen ?

0 Likes
20 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Toegang tot internet blokkeren

@Super 

Waarom schakel je niet gewoon in instellingen mobiel netwerk en wifi uit?

 

Groeten

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Super
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Toegang tot internet blokkeren

Die toestellen moeten wel toegang hebben tot mijn thuisnetwerk, ze mogen alleen niet naar het internet gaan....

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Toegang tot internet blokkeren

toestellen hebben toegang tot het thuisnetwerk. Thuisnetwerk heeft toegang tot het internet. Logisch gevolg toestellen hebben toeang tot het internet. 

Ik weet niet over welke toestellen je het hebt maar kan je automatisch updaten niet uitschakelen?

Via de HGW kan je eigenlijk geen toestellen blokkeren via MACadres of wat dan ook. Ik denk dat dit alleen maar kan door een fysieke aparte firewal te zetten tussen uw HGW en uw netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Toegang tot internet blokkeren

Met de standaard HGW modem van telenet zal dat niet lukken tenzij dat met ouderlijk toezicht zou werken, maar doorvoor moet je het extra betalende pakket "Telenet Security Pack" nemen. Anders moet je de HGW modem door een modem only vervangen en dan met een eigen router gaan werken die deze mogelijkheden heeft.

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toegang tot internet blokkeren

@Puch 

Ik denk dat het internet security pack enkel werkt op laptops en desktops. Telenet heeft bij mijn weten nog geen actieve internet bescherming voor mobiele toestellen. Ze zijn wel bezig met Net Deffender, wat alles zou kunnen beschermen wat op Uw netwerk zit.

Never trust in Dust
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Toegang tot internet blokkeren


@Domi1963  schreef:

@Puch 

Ik denk dat het internet security pack enkel werkt op laptops en desktops. Telenet heeft bij mijn weten nog geen actieve internet bescherming voor mobiele toestellen. Ze zijn wel bezig met Net Deffender, wat alles zou kunnen beschermen wat op Uw netwerk zit.


Dat kan goed zijn, daarom dat ik ook schreef "tenzij" dat in ouderlijk toezicht zit.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toegang tot internet blokkeren

@Puch 

Ouderlijk toezicht is aanwezig in het internet security pack maar enkel voor de pc of laptop.

De link hieronder is de toekomst bij Telenet.

 

https://www.netdefender.online/?CMP=DFA:1837658:244146063:440621725:114417028&sitekey=N33505.152606F...

 

Ik ben alvast ingeschreven.😉

Never trust in Dust
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Toegang tot internet blokkeren

Geldklopperij. Ik bescherm mijn toestellen al jaren zelf met gezond verstand en freeware en hier is nog nooit iets binnengeraakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Toegang tot internet blokkeren

@sb   Daar heb je gelijk in. Tot nu toe heb ik nooit ( laat ons zeggen in de laatste 25 jaar) problemen gehad niettegenstaande ik diverse toepassingen heb die van buitenaf toegang hebben. Ze proberen wel maar goede paswoorden verhinderen de toegang. Virussen heb ik al jaren niet meer gehad, maar ik ben wel zeer selectief wat het downloaden van progs, apps enz. betreft. Malware doet soms eens de moeite via een site die je,soms ongewild,  bezoekt. Maar voor sommige mensen kan die defender wel zijn nut hebben, gezien het feit dat huisgenoten soms de domste dingen doen. Hoeveel laptops ik al niet heb gezien die vast zaten door illegaal video, muziek te streamen, vooral dat Torrent gedoe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Toegang tot internet blokkeren


@igvfer  schreef:

@sb   Daar heb je gelijk in. Tot nu toe heb ik nooit ( laat ons zeggen in de laatste 25 jaar) problemen gehad niettegenstaande ik diverse toepassingen heb die van buitenaf toegang hebben. Ze proberen wel maar goede paswoorden verhinderen de toegang. Virussen heb ik al jaren niet meer gehad, maar ik ben wel zeer selectief wat het downloaden van progs, apps enz. betreft. Malware doet soms eens de moeite via een site die je,soms ongewild,  bezoekt. Maar voor sommige mensen kan die defender wel zijn nut hebben, gezien het feit dat huisgenoten soms de domste dingen doen. Hoeveel laptops ik al niet heb gezien die vast zaten door illegaal video, muziek te streamen, vooral dat Torrent gedoe.


Inderdaad, het ligt vooral aan gezond verstand. Of je koopt een Apple, dan heb je geen last van virussen 😂 🤣

 

Maar we dwalen af. @Super met een standaard HGW van Telenet is het dus niet mogelijk.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toegang tot internet blokkeren

@Puch 

Dat van Apple klopt. Ik heb op mijn iMac, iPad en iPhone niets van internetsecurity staan en er is nog nooit iets gebeurd. Jammer voor mijn dochter hare Windows laptop, daar staat AVG op.

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Toegang tot internet blokkeren

@Domi1963Zolang je maar op de officiële app store blijft. Er zijn al berichten geweest, over besmette apps, zelfs op de officiële app store. Ze zijn er gelukkig niet lang blijven staan, maar je zal het ondertussentoch maar hebben. En via sites wordt er de laatste tijd ook meer en meer geprobeerd. Maar gezond verstand is het voornaamste verweer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toegang tot internet blokkeren

Idd! Geen louche sites bezoeken. Dat kan ik mijn dochter maar niet wijsmaken als ze bvb iets besteld online via een webshop. Ik zeg haar steeds dat ze moet kijken of de site begint met https:// en of er een groen hangslotje naast staat. Maar daar heeft ze nooit interesse voor...😏

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Toegang tot internet blokkeren

HTTPS is absoluut geen garantie dat er geen malware is op dat adres, integendeel.

 

Edit: Verdachte sites, die blokkeer je gewoon standaard met NoScript.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.