Beantwoorden
robantwerp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tp link smartplug wil niet verbinden met netwerk

Hoi

Zeer vervelend.

Met proximus werkte alles goed via Wi-Fi maar was internet snelheid te laag.

Nu Telenet met powerline willen mijn tp link smartplug ineens niet meer verbinden?

Heeft me ook een uur zoeken gekost om mijn roborock terug te verbinden maar eindelijk gelukt.

Iemand een idee hoe ik smartplug aan Telenet netwerk kan toevoegen? 

Thx

Rob 

0 Likes
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tp link smartplug wil niet verbinden met netwerk

De wifi powerline van Telenet neemt normaal ssid en bijhorend wachtwoord over van de kabel modem/ router. Met mijn Telenet kan je ssid en wachtwoord instellen.

 

Mogelijk werkt Proximus op een ander lan netwerk dan Telenet (192.168.0.x). De plug uittrekken en na 10 seconden terug insteken.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Tp link smartplug wil niet verbinden met netwerk

Zit de powerline die verbonden is met de Telenet modem in een ander stopcontact dan deze voor Proximus?

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robantwerp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tp link smartplug wil niet verbinden met netwerk

Sorry ben hierin een noob.

 

We hebben nog een modem van proximus voor tv maar internet is daarvan afgeschaft.

We hebben daarnaast nu ook een modem van telenet maar enkel voor internet

Eén powerline is verbonden met telenet en twee bijstations daarop aangesloten staan in de kamers van de kinderen.

In mijn living via de app gechecked en daar is wel wifi van telenet maar slechts 18mb/sec. Heb ik daar dan best ook een extra bijstation voor nodig ?

Moet ik dan de nieuwe tp link smartplug die ik kocht opnieuw resetten en laten verbinden met telenet terwijl ik dan de modem van proximus uittrek ?

Verder nog een vraagje : in de wifi lijst staat enkel telenet met een naam/nummer. Ik dacht dat je bij telenet een 2,4 + 5ghz wifi zou hebben maar zie er dus maar één. Is dat mss dan toch zowel 2,4 en 5 maar onder zelfde naam ?

Is er een manier om te checken of een tp link met telenet is verbonden ? Ik had immers nog een tp link smartplug voor buitenverlichting die eerst verbonden was met wifi van proximus en ik dacht dit te hebben gekoppeld met telenet toen ze die pas installeerden. Alleszins werkt die nu nog wel correct met de ingegeven tijdsinstellingen (of is dat nog via proximus).

Alvast bedankt.

0 Likes