Beantwoorden
Cula
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Trage Wifi via laptop

Met mijn laptop haal ik  via wifi maar een DLsnelheid van 8mbps, een UL van 19,2mbps, met de ethernetkabel haal ik  DL 192,1 mbps en UL 19,2 mbps.

Ook andere aparaten getest, smartphone haalt zo'n 38 mbps DL, de laptop van de kinderen welke een goedkoop modelletje is haalt via wifi ook zo'n 40 mbps DL.

 

Ik las reeds het topic van Xanthy  ik vroeg me of het hier om hetzelfde gaat..

 

Groetjes,

0 Likes
17 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Trage Wifi via laptop

@Cula

 

Ik splits de netwerken altijd op omdat je dan zeker bent dat je op 5 GHz zit (wat veel sneller is).

Je kan dat in Mijn Telenet doen. Ik kan je jammer genoeg niet exact uitleggen waar het staat omdat ik een modem-only heb en dus die optie niet zie.

 

Je laptop heeft een nog diepere onderverdeling dan het modelnummer dat je gegeven hebt waardoor ik nog steeds niet weet welke wifi kaart je hebt.

Kan je even het volgende doen?

 

Zoek in het startmenu naar "apparaatbeheer" dan opent er een venster. Klap het onderdeel  "Netwerkadapters" uit. Daar ga je dan verschillende aparaten zien. Het zal een Intel of een broadcom kaart moeten zijn. (Een screenshot is ook altijd handig als je niet goed weet welke.)

 

2.4 GHz is gewoon traag, daar valt niet veel aan te doen. Ik haal daar zelf ook maar 36 Mbps op. (Ik sta wel niet naast de access point)

 

Maar  op 5 GHz zou je toch wel 180 Mbps moeten halen...

 

Heb je de modem al eens gereset?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cula
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Trage Wifi via laptop

Bedankt voor je uitleg, ik heb enkele posts hogerop reeds een screen van m'n wifikaart geplaatst.

Modem heb ik reeds gereset.

 

Als er iemand kan uitleggen hoe ik splits in 2,4 Ghz en 5 Ghz ?

 

Grtjs,

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Trage Wifi via laptop

Sorry, ik was dat vergeten.

 

Kan je deze driver eens proberen? Je moet gewoon het zip bestand uitpakken en setup.exe uitvoeren. (Ik heb dat van de acer website )

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes