Beantwoorden
Wimwim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Smile! En we zijn vertrokken!

Access Point toont mijn bestaande wifi niet

ik installeerde thuis een access point van telenet. Die zou automatisch de wifi gegevens van mijn telenet wifi moeten vinden, maar doet dat niet.
Als ik wachwoord ingeef dat op het ap staat werkt het ding, maar ik wil 1 netwerk.
Aansluitend;
ik heb ook nog 1 airport extreme en 3 express toestellen. Kan ik die ook zo instellen dat ze niet een extra netwerk aanmaken , maar het telenet netwerk uitbreiden/versterken?

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Access Point toont mijn bestaande wifi niet

De AP van Telenet kan je instellen via Mijn Telenet. @Suzy - Dit bewijst dat ik niet de enige ben met dit probleem.

 

Wat de andere toestellen betreft vermoed ik dat het volstaat om die in te stellen met dezelfde netwerknaam en sleutel. Let wel, het kan soms handig of interessant zijn om 2.4GHz en 5GHz een andere naam te geven.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Access Point toont mijn bestaande wifi niet


@sb@  schreef:

De AP van Telenet kan je instellen via Mijn Telenet. @Suzy - Dit bewijst dat ik niet de enige ben met dit probleem.

 


@sb, blijkbaar worden de instellingen van je modem niet automatisch over genomen bij modems van de oudere generatie en wanneer je netwerk op Mijn Telenet niet als 'één netwerk' aangeduid is. Je kan dit nakijken via: Mijn Telenet - Je thuisnetwerk - Modem details - Beveiliging - Eén wifi-netwerk.

 

Heb je er een idee van of dit het geval was bij jou?

@Wimwim, kijk dit zeker ook eens na op Mijn Telenet.

 

Welke (oudere generatie) modem types het precies zijn, dat heb ik intern nagevraagd.  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Access Point toont mijn bestaande wifi niet

@Suzy- Van de modem weet ik enkel dat het een witte is, maar ik heb inderdaad het netwerk opgesplitst. Goed om te weten dat dit de oorzaak is!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.