Beantwoorden
VincentVermande
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Trage download iMac

Dag allen,

 

Ik heb enkele weken geleden een iMac 2017 aangeschaft. Het internet graag verschrikkelijk traag op deze mac: ongeveer 3MB/s. Als ik in dezelfde kamer op mijn Macbook een speedtest doe, kom ik daar op 30MB/s uit. Ik heb de modem en router al herstart. Weet er iemand aan wat dit zou kunnen liggen? Alvast bedankt!

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Trage download iMac

Als je Speedtest 30 MB aan geeft is dat niet slecht Gefrustreerde smiley want dit komt overeen met 240 Mbps ( 1 MB(yte) =  8 Mb(it). 3 MB (of 24 Mbps) is natuurlijk niet echt goed te noemen. Maar is dat op alle sites zo? Hoever van de modem of AP? Muren of ander hindernissen ertussen? Een muur van 30 cm dik wordt al rap 40 cm dik als uw Wifi signaal er schuin doorgaat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Trage download iMac

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5241
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Trage download iMac

Ik vermoed dat je Mbps bedoelt. Gaat het om upload of download en hoe (met welke software) heb je die snelheden gemeten? Meet je dat draadloos of bekabeld?

 

Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je hier kan helpen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes