Beantwoorden
Robert51
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Complimentendag It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Wifi sterkte

Op een zelfde plaats heb ik met mijn tablet Samsung tab s2 een ontvangst van ongeveer 70 Mbps en op mijn smartphone Samsung s8+ slechts ongeveer 30 a 35 Mbps. Is er iets mis met de smartphone? 

Groetjes

Robert

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7781
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi sterkte

Dit bewijst nogmaals dat Wifi van veel omstandigheden afhankelijk is. In dit geval zal de ingebouwde Wifi adapter ofwel al zwakker zijn op zich, of door zijn plaatsing in het toestel minder presteren. Jammer dat er bij veel testen zowel voor tablets, laptops als smartphones zo weinig gekeken wordt naar de Wifi prestaties.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi sterkte

Misschien ondersteunt je smartphone geen 5GHz (enkel 2.4GHz) en je tablet wél?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wifi sterkte

Ter info:

http://www.samsung.com/be/smartphones/galaxy-s8plus-g955/SM-G955FZKALUX/

802.11 a/b/g/n/ac 2.4G+5GHz

Waarschijnlijk dient dan ook - zoals door igvfer gemeld - eerder richting antenne te worden gekeken 

Uiteraard kan eventueel ook nagegaan worden welke band het best presteert (door op de Tnt-modem 1 van de 2 tijdelijk uit te schakelen)

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi sterkte

Je hoeft de twee banden niet één voor één tijdelijk uit te schakelen, maak er twee aparte netwerken (verschillende SSID en paswoord) van en dan kies je gewoon op uw toestel welke band je wil gebruiken.

 

Je kan ook een app als wifi-analyser installeren, die geeft je alle nuttige info per SSID en opgesplitst per band, dus op die manier is het zelfs niet nodig om beide banden op te splitsen, de tool geeft beide banden apart weer.

 

Als je zelf wil kunnen bepalen welke band uw foon gebruikt is het WEL noodzakelijk om beide banden een aparte naam te geven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.