24802
netweters
|
152801
antwoorden
|
20740
vragen
|
Op een zelfde plaats heb ik met mijn tablet Samsung tab s2 een ontvangst van ongeveer 70 Mbps en op mijn smartphone Samsung s8+ slechts ongeveer 30 a 35 Mbps. Is er iets mis met de smartphone?
Groetjes
Robert
Dit bewijst nogmaals dat Wifi van veel omstandigheden afhankelijk is. In dit geval zal de ingebouwde Wifi adapter ofwel al zwakker zijn op zich, of door zijn plaatsing in het toestel minder presteren. Jammer dat er bij veel testen zowel voor tablets, laptops als smartphones zo weinig gekeken wordt naar de Wifi prestaties.
Ter info:
http://www.samsung.com/be/smartphones/galaxy-s8plus-g955/SM-G955FZKALUX/
802.11 a/b/g/n/ac 2.4G+5GHz
Waarschijnlijk dient dan ook - zoals door igvfer gemeld - eerder richting antenne te worden gekeken
Uiteraard kan eventueel ook nagegaan worden welke band het best presteert (door op de Tnt-modem 1 van de 2 tijdelijk uit te schakelen)
Je hoeft de twee banden niet één voor één tijdelijk uit te schakelen, maak er twee aparte netwerken (verschillende SSID en paswoord) van en dan kies je gewoon op uw toestel welke band je wil gebruiken.
Je kan ook een app als wifi-analyser installeren, die geeft je alle nuttige info per SSID en opgesplitst per band, dus op die manier is het zelfs niet nodig om beide banden op te splitsen, de tool geeft beide banden apart weer.
Als je zelf wil kunnen bepalen welke band uw foon gebruikt is het WEL noodzakelijk om beide banden een aparte naam te geven.