Beantwoorden
Stefanvb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 36
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Trage snelheid via wifi

Beste,

 

Afgelopen donderdag modem gaan vervangen doordat telenet zei dat men modem verouderd was. Nu sinds deze nieuwe modem zitten wij al dagen met snelheidspieken die triestig zijn op 5ghz tussen de 10 en 30mbps. Vrijdagavond een technieker hier geweest snelheid was toen hij hier was een pak meer lees tussen de 140 en 260 mpbs. Technieker vertrekt na 10 min herstart modem uit zichzelf 2x. telenet terug gebeld na samen overleg en mijn problemen gisteren andere technieker gehad, deze technieker heeft niet veel meer gedaan dan modem reset en powerline uitgetrokken en 2 netwerken gemaakt de 2.4 en de 5.0. Hij liet mij een test zien op zijn smartphone daar stond 216 mpbs ik test waar hij bij staat op 3 toestellen geen enkel toestel haalt 60 of meer op 5ghz vertelt die leuk dat mijn toestellen verouderd zijn, smartphone is amper 20 maanden oud. Ik haalde vrijdag wel de snelheid die zou moeten. Nu ben ik van plan om een klachten mail te sturen naar telenet want 30 a 50 mbps soms zelfs gewoon geen verbinding is toch weinig. Iemand mss een tip om iets te wijzigen in de modem dergelijke? Heb een wifi booster van telenet aan modem en eentje in de woonkamer. 

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Telenet snelheid internet

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Trage snelheid via wifi

@Stefanvb  Levert Telenet de snelheid tot aan de modem zoals je abonnement aan geeft? Dit moet je meten bekabeld. Wifi is een gans ander paar mouwen waar veel, heel veel andere storende oorzaken kunnen zijn. Netwerken van buren, slechte (LED) transfo's, TL lampen, Aquaria, Dubbel glas waar een metalen filter in zit, Dampkappen, microgolfovens en niet te vergeten de wifi netwerkkaart in je toestel zelf. Meermaals meegemaakt dat zelfs oudere laptops sneller waren op Wifi dan pas nieuw aangeschafte op dezelfde plaats en op dezelfde afstand van het AP. Het is en blijft een moeilijke zoektocht.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefanvb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 36
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Trage snelheid via wifi

maar als ik vrijdags wel boven de 150 zit en na dat technieker weg is en modem restart 2 x uit zichzelf zodoende de klantendienst er zelf niet meer in kan. technieker van gisteren was niet ervaren genoeg heeft niks meer gedaan dan een paar reset terwijl mij vrijdag aan telefoon was beloofd dat hij ook de buiteninstallatie moest uitmeten. Ik blijf erbij dat ik meer dan 150mbps moet en kan halen alleen vermoed ik dat die pieken te wijten zijn aan hun slechte techniekers die er maar op los knoeien.

0 Likes
Stefanvb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 36
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Trage snelheid via wifi

speeedtest.jpg

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage snelheid via wifi

WiFi snelheidsmetingen geven geen betrouwbaar resultaat voor het meten van uw internetsnelheid.

Doe uw metingen eens met een UTP kabel aan de modem of aan een switch die via UTP verbonden is met de modem.

Doe de snelheidsmeting ook met een server van telenet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefanvb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 36
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Trage snelheid via wifi

Volgens mij ligt het toch aan telenet heb met kanalen aan t spelen geweest op auto krijg ik de beste snelheid terwijl ik bv op 120 5ghz netwerk maar 10 haal. Technieker had die op 120 gezet. ik zal morgen is testen met utp kabel

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Trage snelheid via wifi

@StefanvbSowieso testen met de kabel. Dan weet je zeker of je de gevraagde snelheid op je modem krijgt. Is dat daar het geval dan moet je zeker verder zoeken op je WIFI AP's. En/of op je toestellen.

Hou er ook rekening mee dat je bereik bij 5GHz minder ver is dan 2.4 GHz.

Ikzelf heb gigabit aansluiting. Naargelang het tijdstip van de dag tussen de 700 en 900 Mbps, bekabeld.

Via mijn Ipad tussen de 90 en 100 Mbps, Wifi dus.

Dat is voor mij ook een reden om Wifi alleen te gebruiken als het niet anders kan. Veel te wisselvallig, afhankelijk van plaats, ruimte, toestellen enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes