Beantwoorden
Swakke
Professional Beetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Triestige internet snelheden

Ik ben sind kort overgeschakeld van 1Gbps naar 2.5Gbps omdat ik met mijn 1Gbps amper 400Mbps haalde, nu met de "upgrade" haal ik amper 450Mbps en een upload rond de 90Mbps, ook gemeten aan de Telenet modem met kabels Cat5e, Cat7 en Cat8 met een maximum lengte van 1.5m. Een half jaartje geleden haalde ik nog wel snelheden  van rond de 900Mbps!

Schermafdruk van 2026-05-26 13-40-04.pngSchermafdruk van 2026-05-26 13-41-33.pngSchermafdruk van 2026-05-26 13-43-24.png

Het enige wat hier omhoog is gegaan is dus de factuur maar geen snelheid!

Wat kan ik het beste doen, terug overschakelen naar 500Mbps (want de 1Gbps is nu dus weg) of overstappen naar een andere provider want bij Telenet krijg ik blijkbaar geen gehoor of oplossing.

Mvg, Swakke.

23 reacties
Marc9820
Freshman Veelweter
Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Dan scheelt er iets anders, want je hebt de mogelijkheid tot 2.5. Wifi haal ik rond de 1000 over utp rond de 2000

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Wat is nu de Upload  rond de 95 of 50 

Test dit na 00.00 uur ook eens 

Denk dat je geen Turbo hebt dan zetten ze op lager abo 

Swakke

Er is idd wel iets mis maar telenet contacteren blijkt heel moeilijk en als dit al lukt wimpelen ze je gewoon weg met een smoesje... techniekers zijn er mee bezig 😞

Swakke

De upload zit ergens tussen de 60 en 95 maar meestal wel boven de 85, wat de download betreft raak ik niet boben de 505 op een HEEL goed moment, meestal tussen de 435 en 485...

Volgende afbeelding is van een heel goed moment geweest, en het hoogste van de honderden testen die zijn gedaan op alle mogelijke servers.

01.png

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

De upload ziet er goed uit 

Wel op turbo abo 

De rest zal je met Telenet moeten regelen als alle toestellen in orde zijn blijven zij nog over 

Swakke

Vandaag zou er een terug een technieker langskomen om dan eindelijk de bekabeling van de moden naar de straatkant uit te meten... laat ons hopen dat het probleem verholpen wordt.

luc55

En hoe is het afgelopen 

Swakke

OK, blijkbaar werkt het nu wel. De technieker vond ook niet onmiddellijk een probleem maar heeft de aansluiting aan de straat een nieuwe koppeling geplaatst en heeft nadien met een pod 360 getest en zou 1500 Mbps halen maar zelfde testen via zijn laptop raakte hij niet boven de 480 Mbps en is dan doorgegaan.

Nog enkele malen zelf de testen uitgevoerd en na een kwartiertje plots 2230 Mbps en 950 Mbps aan de telenet modem... wat er nog gebeurd is, God mag het weten maar het werkt nu wel weer naar behoren al vallen de snelheden nog vaak naar +/- 700 Mbps.

Ik ben weer effe tevreden 😉

luc55

Bedankt voor de info 

Dat hij dat mag veranderen is nieuw deze nieuwe koppeling is waar de kabels op aangesloten wordt dat in de paddenstoel of op de gevel hangt 

Of heb ik het verkeerd 

Ik heb wel gezien dat Wyre deze aan vervangen zijn en soms ook meteen nieuwe coax kabels tot elke paddenstoel niet overal