|
26.447
netweters
|
164.549
antwoorden
|
|
22.088
vragen
|
ik heb al heel lang Wigo S bij Telenet.
de downloadsnelheid op mijn pc was altijd iets meer dan 115 Mbps, en daar was ik content mee. (draadloos) , ik betaal voor 150 Mbps.
een aantal weken geleden viel mij plots op die snelheid toch wel serieus trager ging, toen een speedtest gedaan en ik kwam nog aan 10 Mbps......
Oké, dat kan gebeuren dat er gewerkt word, waardoor tijdelijk trager internet, maar na een aantal dagen bleef dit zo traag...
een maand ( of zoiets ) geleden heb ik mijn oude digicorder binnen gebracht en zo'n nieuwe tv-box geïnstalleerd .
Dus dacht ik dat die plotse trage snelheid van internet daarmee te maken had, je leest constant dat je het stopcontact van je modem en tv-box moet uittrekken bij storingen, dat heb ik dus ontelbare keren gedaan, maar niks helpt, trage snelheid blijft...
dan plots, 3 dagen geleden, zie ik dat mijn snelheid sneller gaat, ik dus terug een speedtest gedaan, en ja hoor, ik had terug 117 Mbps....het lag dus niet aan mij, maar aan één of andere storing..
vandaag....ik zie gewoon dat mijn snelheid terug trager is, speedtest gedaan....terug 5 Mbps ( vijf, niet vijftig, ik mistyp niet...)
ben dat gedoe kotsbeu aan het geraken.
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/8d495340-5ccd-11f1-bc1e-91194a1654c6
bellen naar hen zie ik niet zitten, ik weet wat ze gaan zeggen, stopcontact uittrekken,...draadloos werkt altijd trager,...ben het zo moe.
ik heb niks veranderd aan instellingen (ik zou niet weten hoe....), en toch plots zo traag, terwijl een paar dagen werkte alles wel goed....( voor 2 dagen)
hoe los ik dit op ??
dank u.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: snelheid internet
Heb je al een bekabelde speedtest gedaan? Wat zegt die?
Als die wél oké is, dan weet je dus zeker dat het een Wi-Fi probleem is en geen technische storing. Dat kan je eventueel zelf aanpakken.
Is een bekabelde verbinding op dezelfde momenten ook traag dan is het effectief een storing aan Telenet kant, en dan zit er echt niets anders op dan contact met hen op te nemen, dat kan naast telefonisch ook via chat of contactformulier. Wij zijn klanten net als jij en kunnen technische problemen aan Telenet kant dus niet oplossen voor jou.
Wat je eventueel ook nog kan nakijken is of er geen andere netwerkapparaten problemen veroorzaken (eg. een slecht ingestelde managed/smart switch)
dank u voor uw reactie, ik heb geen idee waar ik zo'n kabel zou moeten insteken, in modem en in pc...
ik zou een kabel nodig hebben van 10 meter of zoiets, en denk niet dat ik dit liggen heb.
sorry, maar ik heb geen idee wat een managed/smart switch is....
alle technische dingen rond computers is echt niet voor mij.
Als je zelf geen enkele troubleshooting kan of wil uitvoeren dan is het enige dat je kan doen de klantendienst contacteren. De kans is zeer groot dat het probleem aan hun kant ligt, maar we hebben dus niet kunnen uitsluiten dat het aan jouw kant is.
Trek nog eens de modem uit doe dit nachts als je hem niet nodig hebt
Zo lang mogelijk , laat hem daarna rustig opstarten
Je zal toch een kabel nodig moeten hebben om te testen
Die 150 Mbps moet je zeker hallen met de test kabel
https://www.action.com/nl-be/p/3207156/grundig-ftp-netwerkkabel-cat-6/
Laat ons weten wat dit doet