Beantwoorden
Dolly1
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Verbindingsprobleem met powerline

Ik ben plots de connectie kwijt tussen mijn modem en de powerline en wifi powerline. 

Heb al zowat alles geprobeerd wat op de website staat. Wie kan me duidelijk advies geven aub. 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Netwerkproblemen

0 Likes
1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Verbindingsprobleem met powerline

Indien je effectief alles al geprobeerd hebt, dan zal het niet te vinden zijn. Neen serieus, alles geprobeerd is vaag en algemeen. Je kan beter een gedetailleerde opsomming geven wat je geprobeerd hebt. Je geeft ook best welke powerlines (het model PGxxxx).

Heb je onlangs iets veranderd in mijn Telenet? Wifi uitgezet, Mac filters gebruikt, ... 

Het eerste wat je moet nakijken is de verbinding russen de Telenet router en de eerste powerline in orde. Dat contoleer je door vast te stellen dat hel lipje aan de utp kabel wel vastgeankerd is in de aansluiting. Als je de utp kabel kan uittrekken zonder dat lipje in te drukken is het fout.

Heeft er onlangs iemand gepoetst en zo per ongeluk de Wifi uitgezet op de wifi powerline. 

Vermits de verbinding over het elektriciteitsnetwerk gaat, is het ook goed om de zekeringen te controleren. Als een zekering gesprongen op een leiding waar een powerline op verbonden is, dan kan die powerline niet werken.

Om te weten of de powerlines nog met elkaar verbonden zijn: gebruik een verlengsnoer met stekkerblok. Steek de twee powerlines in de stekkerblok, zorg dat de wifi van de router uitstaat. Verbind de niet wifi met de router. Werkt de Wifi van de pwoerline niet, verbind een laptop of pc met een utp-kabel met de wifi powerline. Heb je internet dan izijn de powerlines wel degelijk met elkaar verbonden. Mogelijk is de Wifi defect (je zou ook als test n mijn Telenet één netwerk uitzetten en een verschillend  SSID instellen voor het 2,4 GHz signaal van dat van het 5 GHz signaal. Zo kan je testen of één van de twee wel werkt).

Je kan de Wifi powerline met utp-kabel verbinden met de router. Werkt het nu wl en niet in de vorige stappen, dan maken de twee powerlines geen verbinding met elkaar en ligt het probleem vermoedelijk bij de niet wifi pwl.

Je kan met bovenstaande suggesties al beginnen.