42241
netweters
|
18646
gesprekken
|
20140
vragen
|
Nog mensen die onderstaand hebben meegemaakt en misschien een oplossing gevonden hebben?
Sinds een aantal maanden Telenet-klant en altijd degelijke Wi-Fi verbinding gehad. Maar omdat deze moeilijk op het hoogste verdiep geraakt heb ik voor m'n smart tv en computer de bekabelde verbinding geconfigureerd, net zoals voor de smart tv in de woonkamer. Om dat te doen heb ik een simpele (unmanaged) switch geïnstalleerd, works like a charm. Alleen heb ik nu bij het merendeel van m'n mobiele toestellen (Google Nest Hub, slimme thermostaat, Ring deurbel, smartphones, ...) problemen met de Wi-Fi. Zijnde ik kan ermee verbinden, ik krijg een IP-adres, maar ik krijg geen data binnen. Als ik alles van het bekabelde netwerk loskoppel lukt dat wel, maar van't moment ik dan een extender plaats heb ik weer 't zelfde probleem... Bij Telenet heb ik al meermaals contact gehad, al 100 keer de modem moeten herstarten en ook al een nieuwe modem gaan halen, maar het haalt niks uit. Ik heb 't gevoel dat ie of bekabeld kan werken of enkel draadloos, maar dat kan toch helemaal de bedoeling van zo'n modem niet zijn?
Bedankt alvast aan iedereen die een tip kan hebben voor me!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn eerste gedacht is een IP conflict.
Welke switch heb je (merk, type)? Kijk eens na of deze niet hetzelfde IP adres heeft van de Telenet modem (192.168.x.1)?
welke extender gebruikt u. is dat een bridge of zelf ook een router? wanneer het is aangesloten en de dingen gebruiken de extender van de wifi, niet de modem, ziet u de apparaten nog in mijn.telenet bij uw modem? los van de extender, de modem op een ijzeren ovenschaal ofzo zetten kan helpen deze zijn wifisignaal hoger naar boven te sturen ook. @flip1953 of inderdaad ip modemadres conflict met de extender, als deze op hetzelfde adres als uw modem vaststaat nemen uw wifi apparaten de snelste als eerste keuze om data te bekomen, niet de met al de rest en internet verbonden modem daarom. extender op vast fix ip 192.168.0.2 zetten kan dat oplossen. of extender dhcp adresverdeling door de modem laten gebruiken. als het zeker geen managed switch is. indien niet zeker, de switch kan Ook conflicteren, net zoals een extender die verkeerdingesteld staat, als router dus). als hij een vast ip deelt met de modem. ip's in een netwerk mogen maar 1 keer gebruikt worden deze zijn uniek, indien niet, welja zo'n zaken. als de extender echter ook een router is, dient u mogelijk deze enkel in bridge mode, niet zoals nu in router mode, te schakelen met de app of via de configuratiepagina op zijn netwerkadres om de scheiding op te lossen.
Zo te zien ligt het aan de switch om zeker te weten zou hem toch vervangen
https://www.action.com/nl-be/p/3000035/tp-link-desktop-switch-ls1005g/
Dit was niet helemaal de oplossing, maar het heeft wel geholpen, ik ben alle toestellen nagegaan die op het netwerk zaten en heb zo een oude extender gevonden die nergens mee verbonden was omdat het bekabeld netwerk het op die locatie had overgenomen. Omdat die dezelfde SSID had zorgde deze voor verstoring. Bedankt om me de juiste richting te wijzen!