Beantwoorden
musicboy
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoog verbruik via wifi: oorzaak?

Hallo netweters,

Even een vraagje in de groep gooien. Onlangs heb ik via mijn app gemerkt dat er op 1 dag een dataverbruik is geregistreerd van 50 GB op 1 dag terwijl we meestal op max 6 GB verbruik zitten.

Ook op de bewuste dag is er niet extreem veel meer  data verbruikt dan andere dagen.

Hoe kan ik uitzoeken waar de oorzaak ligt van dit verbruik ?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Zeer hoog wifi verbruik

3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@musicboy 

Je kan eens kijken in My Telenet bij je gekoppelde apparaten en zien of je er geen onbekende apparaten tussen ziet staan. Misschien zijn er andere die op je wifi zitten en gebruik maken van je data. Je kan ook gewoon je wifi wachtwoord aanpassen en dan zien of het opgelost is , dan moet je niet alles nakijken naar onbekende toestellen. 

Heb je ook niet toevallig toestellen die een paar grote updates gedaan hebben ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
musicboy
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Bedankt voor de reactie,

Gekoppelde apparaten heb ik gecheckt en daar blijken op het moment geen vreemde toestellen verbonden te zijn. Wachtwoord inmiddels ook gewijzigd. Ook even contact opgenomen met de klantendienst waar ze als schuldige onze oude modem aanduiden. Dus nieuwe modem werd aangevraagd. We zullen zien of dit allemaal zal helpen.

luc55
Freshman Meesterweter
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Is goed dat je paswoord verandert hebt en de nieuwe modem is ook een goed idee

Via de link kan hem terug sturen maar zal niet moeten hij zal te oud zijn via link zie je dat

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen...