Beantwoorden
Dg9473
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Vertraging tussen verschillende Google speakers

Hallo

Ik heb in mijn woning verschillende google apparaten.

In elke kamer minimum 1 en in de woonplaats 4.

Nu krijg ik dit maar niet allemaal goed functionerend.

Ik heb dus mij standaard Telenet modem , daarnaast hangt een Powerline met kabel aan de modem die dan het wifi signaal versterkt naar 2 wifi powerlines doorheen het huis.

De Powerline is een PG9073 en de 2 Wifi Powerlines zijn PG9082L-TN en PG9072.

Wat me opvalt is als ik bijvoorbeeld in de keuken sta ik enkel kan streamen naar de apparaten in de keuken , sta ik in de living kan ik enkel streamen naar de apparaten in de living.

Een voice commando van bijvoorbeeld doe lichten uit in de keuken gaat dan wel vanuit de living.

Het valt het meeste op als ik iets wil afroepen in elke kamer van het huis. Dit gaat maar er zit soms vertraging van 10 tot 15 seconden op wanneer de boodschap wordt afgeroepen.

Dit is dan vooral storend als iemand die op de bovenverdieping is iets naar beneden wilt afroepen dit door alle speakers in de living op totaal verschillende momenten uit de speakers komt, enorm vervelend!

 

Ik had al wat zitten zoeken en heb de powerline en de versterkers vast op 2,4 ghz gezet maar dit doet niets uit.

Ik zou precies denken dat elke versterker zijn eigen netwerk heeft dat niet met elkaar synchroon loopt.

Dit terwijl ik maar 1 wifi netwerk in huis heb.

 

Kan iemand me hier verder in helpen om dit opgelost te krijgen?

 

In mijn hoofd is mijn uitleg goed maar nu wel niet of deze ook zo overkomt 🙂

 

Alvast bedankt

0 Likes
2 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vertraging tussen verschillende Google speakers

Van een netwerk opgebouwd met powerlines kan je moeilijk verwachten dat dit in alle omstandigheden perfect werkt.

Je schrijft ook dat je maar 1 WiFi netwerk hebt maar is dit wel zo. Mogelijk heb je gewoon verschillende subnetten met dezelfde SSID.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vertraging tussen verschillende Google speakers

Kan je eens kijken of je toevallig Safespot+ actief hebt staan, en indien ja dit even uitschakelen?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes