24757
netweters
|
152462
antwoorden
|
20709
vragen
|
Wanneer ik verbinding probeer te maken met WiFree wordt mij naar een beveiligingssleutel gevraagd. Waar kan ik deze vinden? Zie screenshot
Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: verbinden met WiFree
Normaal heb je geen beveiligingssleutel nodig om wifree te gebruiken. Onthoud dat je het thuis niet kan gebruiken via je eigen modem daar heb je het simpel weg niet nodig.
Als je onderweg bent dan kan je je zo verbinden op wifree als je dat tenminste aanhebt staan op je modem.
Welk abonnement heb je bij Telenet en waar probeer je te verbinden ?
@Toon4 Dat is op een PC of laptop he? Heb je misschien je wachtwoord ofzo aangepast van je internet/telenet-login?
Anders moet je het netwerk eens vergeten en opnieuw instellen. Voor meer info klik hier op Laptop of PC.
Deze thread kan je nog verder helpen, moest het niet lukken.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb een Klik Buro business abonnement.
Ik gebruik Wifree op een andere plaats dan dit abonnement en de WiFree staat aan op mijn modem. Ik heb dit al enkele jaren zonder problemen kunnen gebruiken. Maar nu lukt het niet meer en wordt er om een beveiligingssleutel gevraagd.
Op deze plaats heb ik jaren lang zonder problemen WiFree kunnen gebruiken.
Dat heb ik al geprobeerd. Maar bij het opnieuw inloggen wordt steeds naar een beveiligingssleutel gevraagd in plaats van een inlog en een paswoord.
Aan de modem via welke ik met WiFree probeer in te loggen is niets veranderd. Ik ken de eigenaars van deze modem. Ik mag hun netwerk gebruiken, maar wil liever via WiFree gaan om hun verbruik te beperken.
De netwerknaam (SSID) is een gewone naam met beveiligingsprotocol WPA2 PSK en een WPAkey (wachtwoord). Toegang langs deze weg tot internet is geen probleem.
Nee er is geen andere modem in de buurt. Als ik de modem uitzet is zowel de SSID naam van het wifi netwerk weg als het WiFree netwerk.
Heb je een smartphone om het eens te testen of het wel daadwerkelijk nog op die plaats werkt ?
Als je met je smartphone via WiFree verbind en het werkt dan zal er iets zijn aan je pc. Moest het dan ook niet lukken dan is er daar in de omgeving toch iets veranderd. Je kan natuurlijk ook een tablet gebruiken als je die hebt.