Beantwoorden
LorenzoVds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

WII console connecteren op internet

Het lukt me niet om mijn WII console (de oudere versie) te connecteren met het draadloos internet. De Wii kan het netwerk wel vinden, maar verbinding maken lukt niet. Ik krijg de Nintendo foutcode 51330. De oplossingen die ik op de website van Nintendo kan vinden heb ik reeds geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Op meerdere websites kan ik terugvinden dat het te maken zou hebben met de routerinstellingen...

0 Likes
18 reacties
LorenzoVds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

WII console connecteren op internet

@Bartels_Waut

Wanneer ik de versleuteling aanpas en opsla voert de router deze niet door. Welke aanpassing ik ook doe, als ik ga kijken blijft deze op 'WPA/WPA2 PSK' staan. Maar op zich geen probleem want dat is ook de instelling die Nintenda aanraad.

 

@Arthur2

Ik heb de wifi-standaard veranderd naar 802.11b maar het probleem blijft.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

WII console connecteren op internet

@LorenzoVds

 

Ben je zeker dat het ook echt aangepast is?

Ik heb zelf geen HGW dus ik weet niet hoelang dat duurt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bartels_Waut
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

WII console connecteren op internet

@LorenzoVds,

 

Als ik dit lees wil je de instellingen wijzigen in je Router.. Het is de bedoeling dat je ze veranderd in je WII.

In je WII kan je dit blijkbaar ook veranderen wanneer je de Wifi aan het configureren bent.

 

Ben benieuwd wat hier de oplossingen word van dit huzarenstukje.

Vriendelijk groeten,
Waut
LorenzoVds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

WII console connecteren op internet

@Arthur2

De instellingen waren veranderd, de router scant deze steeds voor ik die open, dus wanneer ik die op mijn scherm zie zijn deze up-to-date (op voorwaarde dat ik tussenin eerst de instellingen sluit en opnieuw open natuurlijk.

 

@Bartels_Waut

HET IS GELUKT !!

 

Dus de oplossing voor het huzarenstukje is bekend ;-). Ik ging er steeds van uit dat ik de instellingen op min router moest aanpassen (vermits Wii automatisch detecteert) maar ik heb ze nu zoals u zei manueel op mijn Wii aangepast en de verbindingstest is geslaagd.

 

@Bartels_Waut& @Arthur2 Bedankt voor jullie hulp!

0 Likes