24799
netweters
|
152776
antwoorden
|
20740
vragen
|
Het lukt me niet om mijn WII console (de oudere versie) te connecteren met het draadloos internet. De Wii kan het netwerk wel vinden, maar verbinding maken lukt niet. Ik krijg de Nintendo foutcode 51330. De oplossingen die ik op de website van Nintendo kan vinden heb ik reeds geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Op meerdere websites kan ik terugvinden dat het te maken zou hebben met de routerinstellingen...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag LorenzoVds,
Als ik het zo kan lezen op het forums dan kan het probleem liggen aan hoe je Wifi is beveiligd.
Normaal is het versleuteld via WPA2-PSK
Is het mogelijk om het eens te testen met WEP of andere soorten dan WPA2-PSK.
Zou je het Draadloos beveiligingsprotocol willen wijzigen naar WEP en dan nog eens een poging maken tot verbinden.
Kopieer je huidig wachtwoord wel even zodanig dat je het later terug kan gebruiken zonder de instellingen van al je toestellen te moeten wijzigen.
@Ex-Netweter
Ik weet niet wat Nintendo als oplossing aanbiedt dus sorry als ik dezelfde dingen zeg.
Hoever staat de Wii van de modem? Heb je slecht signaal?
Herstart de Wii en de modem eens (15 seconden stroomkabel uittrekken).
Hoi Bartels_Waut
Op mijn huidige telenet router (Type 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) kan ik enkel kiezen voor de instellingen:
Hier heb ik al een ander type versleuteling geprobeerd, maar ook dit bracht niet de oplossing.
Hier staat uitleg hoe je het moet doen: https://www.linksys.com/ca/support-article?articleNum=137438
inclusief ingeven van WPA/WPA2 PSK key
Dat weet ik maar het was het testen waard
@BertXL schreef:Hier staat uitleg hoe je het moet doen: https://www.linksys.com/ca/support-article?articleNum=137438
inclusief ingeven van WPA/WPA2 PSK key
Dag BertXL,
Via jou link kom ik terecht op een 404 not found pagina.
Heb zonet router en Wii 30 sec uitgetrokken en opnieuw geprobeerd zonder resultaat.
Router en Wii staan ongeveer 3 meter uit elkaar. De Wii kan wel het signaal vinden maar kan niet connecteren.
De oplossingen van Nintendo die ik geprobeerd heb zijn de onderstaande:
What to Do:
Veel mensen zijn geholpen met de eerste stap die je hier aanhaalt.
Zou je deze nogmaals kunnen proberen.