Beantwoorden
RonnyVa
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Happy New Year! On a roll... Tien op tien!

Wachtwoord van mijn Wifi-netwerk aanpassen?

Ik had problemen met facebook omdat ik waarschijnlijk in contact kwam met een gekopieerd profiel van een vriend. Ik heb op facebook de verdachte profielen gesignaleerd voor onderzoek, maar men heeft me ook aangeraden om mijn passwoord van mijn laptop en het passwoord voor mijn WIFIKANAAL (met zelfgekozen naam) ook te veranderen.

Het PC paswoord is al gewijzigd, maar kunt U mij de juiste (gedetailleerde) procedure geven om het passwoord op mijn wifikanaal te wijzigen? Ik denk dat ze daar spreken over

EXPERTISE....

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Paswoord eigen Wifikanaal

2 reacties
WG94
Experienced Allesweter
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Dit doe je op de zelfde plaats waar je in het verleden de netwerknaam aangepast hebt.

Op een Smartphone:

• Open de MyTelenet app
  • Selecteer naast “Wifi-netwerk” het knopje “DETAILS”
  • Selecteer “Beheren” en kies “Netwerkinstellingen”
  • Kies een nieuw wachtwoord en druk op  “Bewaar aanpassingen”

Op een computer:

• Ga naar de pagina “Netwerkveiligheid” van “Je thuisnetwerk” in MyTelenet: directe link
  • Klik op “Expertinstellingen ontgrendelen” lees de melding en bevestig dat je het risico begrijpt.
  • Zoek het veldje “Netwerkwachtwoord” en vul hier een nieuw wachtwoord in.
  • Druk onderaan op de knop “Wijzigen” om te bevestigen

In beide scenario’s zullen al je toestellen die via Wi-Fi verbonden zijn hun verbinding verliezen (kan enkele minuten duren). Je moet dan op ieder toestel het nieuwe wachtwoord invoeren. Als het toestel meteen een foutmelding geeft en geen wachtwoord vraagt, moet je mogelijk eerst expliciet vragen om het netwerk te vergeten; hoe dat moet hangt af van het gebruikte toestel.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RonnyVa
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Happy New Year! On a roll... Tien op tien!

Ik heb moeten contact opnemen met telenet. Ze hebben een reset van mijn modem gedaan omdat die waarschijnlijk mijn oud wachtwoord bleef onthouden. Ik heb dan inderdaad bij elk toestel het nieuwe wachtwoord moeten inbrengen. (tablet, smartphone, laptop)