Beantwoorden
Tsjok
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Welke aparaten zijn verbonden met mijn netwerk?

hoe weet ik welke apparaten bij naam in mijn netwerk verbonden. op "mijn telenet" staat veelal ONBEKEND.

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: apparaten op netwerk

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Meestal zie je wel het mac adres van het aangesloten apparaat. Dus dat lijstje noteren en op zoek gaan welk apparaat er bij welk mac adres hoor. Dat staat meestal op de sticker van het apparaat. Dus zelf het lijstje bijhouden. Dat is omdat de apparaten zelf geen naam doorsturen.

igvfer_1-1716828321399.png

Als je op IP-adres tonen klikt zie je het IPadres en als het een vast Ip-adres is dat je zelf hebt ingesteld weet je normaal wel wat het is.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Mocht je toevallig Safespot klant zijn, included in oa OneUp dacht ik, dan heb je in de Safespot app alle details van al je toestellen, gezien die app ook fingerprinting bevat.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@igvfer  schreef:

Meestal zie je wel het mac adres van het aangesloten apparaat. Dus dat lijstje noteren en op zoek gaan welk apparaat er bij welk mac adres hoor. Dat staat meestal op de sticker van het apparaat. Dus zelf het lijstje bijhouden. Dat is omdat de apparaten zelf geen naam doorsturen.

Ieder apparaat stuurt toch zijn naam mee met de DHCP request?

Het zou handig zijn als de Telenet modem ook die namen zou weergeven (in plaats van Onbekend), zoals iedere normale router dat ook doet?

0 Likes
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

neen, dat klopt niet voor alle toestellen hoor.

Er is dhcp optie 12 die kan gebruikt worden voor "freindly name", indien ingevuld, maar zullen zeker devices zijn zonder , dus je gaat altijd "unknowns" hebben in een typische LAN

0 Likes