Beantwoorden
kif_jvdb
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Welke powerline kan ik het best gebruiken?

hoi.
wat is het verschil tussen. Powerline PG-9083LG-TN en Powerline PG-9073LG-TN.
en wat is het verschil tussen. Wifi Powerline PG-9082LG-TN en Wifi Powerline PG-9072LG-TN
Wat is het verschil tussen . G.hn wave 2 & G.hn 50MHz PLC. en wat is waarom beter.

even mijn situatie schetsen. op mijn modem heb ik een 16poorts (Gigabit) switch.
die verdeelt naar de slaapkamers / werkkot / tuin. allemaal verbonden met cat7e kabels. in de grond en muren.
waar deze weer op 4 poorts  (Gigabit) switchen komen. en vandaar met cat6 naar de aparaten.  

nu in de keuken / wc / washok / badkamer heb ik geen utp aansluiting. (met de volgende verbouwing komt dit wel) +-2j tot dan.
maar ik wel wel graag zo snel mogelijk internet ook in de keuken. aangezien ik ook aan pc.s werk en bouw (keukentafel) zou dat makelijk zijn om bestanden te kopieren en updates te kunnen DL.zonder een tijdelijke kabel door het huis te leggen .
dus ik zou graag weten waarom welke technologie beter is om in mijn situatie te gebruiken.

en ook voor op de gsm,s/tablet/laptop.
ik had verwacht dat de wifi van de modem deze delen ook ging bereiken.
waardoor ik nog geen utp op deze plaatsen voorzien heb. helaas is dit niet zo.

alvast bedankt
 
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: welke powerline
 
 
0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke powerline kan ik het best gebruiken?

@kif_jvdb  De powerlines die je aanhaalt gebruiken dezelfde technologie. Is blijkbaar performanter dan die andere technologie die voor powerlines gebruikt wordt. Beter naar het schijnt op 3 fasige electriciteitsnetwerken. Bij die andere technologie (de naam ontsnapt mij) heb je een fase coupler nodig om dat goed te laten werken en deze PWL's (je hebt er ook van Devolo die die technologie gebruiken) maken ook een soort Mesh netwerk als je er 3 of meer gebruikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke powerline kan ik het best gebruiken?


@kif_jvdb  schreef:
hoi.
wat is het verschil tussen. Powerline PG-9083LG-TN en Powerline PG-9073LG-TN.
en wat is het verschil tussen. Wifi Powerline PG-9082LG-TN en Wifi Powerline PG-9072LG-TN
Wat is het verschil tussen . G.hn wave 2 & G.hn 50MHz PLC. en wat is waarom beter.

even mijn situatie schetsen. op mijn modem heb ik een 16poorts (Gigabit) switch.
die verdeelt naar de slaapkamers / werkkot / tuin. allemaal verbonden met cat7e kabels. in de grond en muren.
waar deze weer op 4 poorts  (Gigabit) switchen komen. en vandaar met cat6 naar de aparaten.  

nu in de keuken / wc / washok / badkamer heb ik geen utp aansluiting. (met de volgende verbouwing komt dit wel) +-2j tot dan.
maar ik wel wel graag zo snel mogelijk internet ook in de keuken. aangezien ik ook aan pc.s werk en bouw (keukentafel) zou dat makelijk zijn om bestanden te kopieren en updates te kunnen DL.zonder een tijdelijke kabel door het huis te leggen .
dus ik zou graag weten waarom welke technologie beter is om in mijn situatie te gebruiken.

en ook voor op de gsm,s/tablet/laptop.
ik had verwacht dat de wifi van de modem deze delen ook ging bereiken.
waardoor ik nog geen utp op deze plaatsen voorzien heb. helaas is dit niet zo.

alvast bedankt

De PG-9072 en PG-9073 zijn de eerste versie van Telenet van G.hn powerlines. De PG-9082 en PG-9083 zijn recenter en kunnen theoretisch een iets hogere snelheid aan.  Beide reeksen zijn compatibel met elkaar (dus je kunt een gemiste installatie hebben met toestellen uit beide reeksen). Als je vandaag een set powerlines gratis huurt krijg je de PG-9082 en PG-9083. Voor meer informatie kan je terecht op deze Engelse Wikipedia pagina of op de site van HomeGrid.

De G.hn (HomeGrid) zijn superieur en niet compatibel met Homeplug powerlines.

Op de site van HomeGrid kan je zien dat onder andere de Magic powerlines van Devolo eveneens HomeGrid gecertifieerd zijn en dus compatibel met de PG-9072, PG-9073, PG-9082, PG-9083.

Op de site van Devolo kan je zien dat de HomeGrid en de HomePlug (de dLan reeksen van Devolo) twee totaal verschillende technologiën zijn en niet met elkaar kunnen samenwerken.

 

De snelheid van powerlines hangt sterk af van uw elektriciteitsnetwerk met de hindernissen en parasietsignalen erop.Een utp-kabel is altijd veel beter dan powerlines. Zelfs als de powerlines een merkelijk lagere snelheid geven, dan nog kan dat volstaan.

 

Een gratis huren set powerlines bestel je met de telenet app (niet verwarren met de telent tv app).