De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Welke switch raden jullie aan?

Beantwoorden
delange
Professional Weetjesweter
On a roll... Nice talking to you! Say what?! Tien op tien!

Gegroet allen,

Zoals zovelen heb ik de D-Link DGS 1005D switch aan mijn modem hangen om meer poorten te hebben. Ondertussen zijn ook al die poorten bezet en wil ik dus uitbreiden. Wat raden jullie aan van switch (dus met meer dan 5 poorten) als vervanger van de D-LINK DGS 1005D?

Raden jullie eerder een volledige vervanging aan, of kan jullie voorstel gewoon aan de D-LINK DGS1005 geconnecteerd worden?

Ik stel de vraag omdat ik graag heb dat alles nog werkt na installatie 🙂

0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
Arnie
Professional Bijna Allesweter
Full speed writing! Volop in the game! Ongelooflijk (maar waar)! Boek alvast het Sportpaleis!

Als je tevreden bent met de D-Link DGS 1005D kun je er gewoon nog zo één aanschaffen, en die ook op de HGW aansluiten. Je kunt die dan eventueel op een andere lokatie in je huis plaatsen waar je meerde aansluitingen nodig hebt. Bijvoorbeeld één in de living bij de TV, de ander in de ruimte waar je PC staat.

Als ze direkt bij elkaar komen te staan, zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een switch met meer poorten (16 bijvoorbeeld). Dat is meer om esthetische redenen dan om technisch/functionele redenen.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
delange

@Arnie 

Bedankt voor je snelle respons. Ik ken niet zoveel van switches, maar ik zie toch een uitgebreid aanbod. Ik wil er zeker van zijn dat alles nadien nog naar behoren werkt. Enig idee welke switch (merk,...) dan ideaal in aanmerking zou komen?

0 Likes
Beantwoorden
Arnie
Full speed writing! Volop in the game! Ongelooflijk (maar waar)! Boek alvast het Sportpaleis!

Ik zou aanraden voor een unmanaged switch te kiezen. Zowel Netgear alsook TP-link hebben verschillende modellen. Bijvoorbeeld de Netgear GS316.

Arnie | Krak
0 Likes
Beantwoorden
VoodooKing
Experienced Bijna Allesweter
Jij #DTV. Goed bezig! It's your fifth party! Boek alvast het Sportpaleis! En wanneer slaap jij?

@delange 

Als je geen exotisch merk koopt kan je daar niet veel mee verkeerd doen.

Zeker een 1 Gbps switch kopen!

Beantwoorden
delange

@VoodooKing @Arnie 

Bedankt voor de respons! Jullie voorstel wordt vandaag nog besteld 😉

0 Likes
Beantwoorden
Arnie

@VoodooKing  schreef:

Ik zie dat de D-LINK DGS 1005D maar een (unmanaged) 10/100 Mbps switch is.

Volgens is dat niet juist, zie hier.

De dlink website vermeld dat het hier gaat om een "5‑Port Gigabit Unmanaged Desktop Switch".

Arnie | Krak
0 Likes
Beantwoorden
VoodooKing
Experienced Bijna Allesweter
Jij #DTV. Goed bezig! It's your fifth party! Boek alvast het Sportpaleis! En wanneer slaap jij?

@Arnie  schreef:

@VoodooKing  schreef:

Ik zie dat de D-LINK DGS 1005D maar een (unmanaged) 10/100 Mbps switch is.

Volgens is dat niet juist, zie hier.

De dlink website vermeld dat het hier gaat om een "5‑Port Gigabit Unmanaged Desktop Switch".

Inderdaad! Ik heb de fout gemaakt bij het googelen de eerste (advertentie) link te klikken en de dat was deze D-LINK DGS 1005D/B:

https://be.farnell.com/d-link/des-1005d-b/ethernet-switch-5port-uk-plug/dp/3713672?CMP=KNC-GBE-GEN-K...pcrid|484911244528|&gclid=Cj0KCQjwjo2JBhCRARIsAFG667VH18_INMABCEPYEicP9eWu7QJx5G2Ldjq34GyqBh7av-FXab2tMKcaAiENEALw_wcB

0 Likes
Beantwoorden
luc55
Professional Veelweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! Even demarreren... Dat loopt vlotjes.
Beantwoorden