25.269
netweters
|
156.080
antwoorden
|
21.074
vragen
|
Sinds ik een Samsung A3 heb iplv S3, kan ik op één vakantieadres (waar ik vaak kom) niet meer op WifiFree. De A3 probeert te verbinden, dat mislukt; hij gaat dan over naar Telenet Homespot, vraagt mijn paswoord edm, maar voor ik dat kan intikken, probeert hij opnieuw naar Wifi-Free, dat weer mislukt enz....
Op andere plaatsen (bvb thuis) werkte die A3 perfect met Wifi-Free. Mijn oude S3 werkte op dat vakantieadres ook perfect met Wifi-Free.
Wat kan dat zijn?
De facto kan ik dus geen Wifi geruiken daar, tenzij ik de A3 vraag wififree te vergeten, maar dan moet ik die elders telkens weer toevoegen.
Mijn laptop kan zich niet connecteren op WifiFree, maar die werkt wel op de TelenetHomeSpot, en dat werkt inderdaad op hetzelfde moment dat Wififree niet wil werken.
Ik heb de indruk dat mijn laptop EAP niet kent, ik ben nochtans recent naar Windows 10 gemigreerd, maar heb nog Lenovo Access Connections actief.
Ik krijg geen foutmelding (wat vervelend is). Zegt even 'verbinden' met WifiFree, dan even niets, terug 'verbinden' en zo alsmaar door. En als ik niet 'netwerk vergeten' doe van HomeSpot of WifiFree, dan flip flopt hij van de ene naar de andere. Dus: bvb 'verbinden' op WifiFree, dan 'verbinden' op HomeSpot, 'inloggen' op HomeSpot, terwijl ik probeer mijn tnnnn userid it te tikken schakelt hij weer over naar 'verbinden' op WifiFree enz...
Maar, ik heb ook 'goed' nieuws. Ik heb gister toch even een echte verbinding gekregen op WifiFree. Het ligt dus niet aan instellingen, en moet dus liggen aan te zwak signaal. Hoewel, de Samsung A3 toont een sterkte van soms 3 van de 4 streepjes blauw gekleurd, maar het verieert vaak nogal. Als het idd ligt aan een te zwak signaal vind ik het wel raar dat mijn laptop geen enkel moeite heeft om zijn wifi connectie te openen en uren aan één stuk open te houden. Mijn vorige Samsung S3, die werkte daar ook goed, de A3 wil dus zo goed als nooit connecteren.
Het heeft niet altijd te maken met een slechte verbinding langs jouw kant, het heeft dikwijls te maken met het aantal gebruikers dat op dat ogenblik al is ingelogd op de WI-FREE, hetzelfde probleem stelt zich dikwijls in de buurt van campings of vakantiewoningen aan de zee. Het aantal gebruikers die tegelijkertijd allemaal op de WIFREE of de HOMESPOT zitten is beperkt en dus zeker overdag of in de vroege avond lukt het bijna nooit om in te loggen. Je zal zien als je later, 's nachts, opnieuw probeert dat je veel sneller verbinding zal kunnen maken.
Wat ik dan vaak doe, als het bv mijn laptop is die ik wil verbinden, dan gebruik ik de 4G van mijn telefoon. In je instellingen van je telefoon ga je naar "Internet Delen" en hierbij wordt de 4G verbinding van je telefoon gebruikt en word je telefoon een access point voor je laptop (Naam en wachtwoord zelf instellen). LET OP !! Ik heb zelf een KING abonnement met 1GB datatransfer, let dus op dat je zeker niet begint te downloaden of zo want je zit zo door die 1GB heen MAAR je hebt wel een super snelle internet verbinding op je laptop. In het uiterste geval kun je een maandje overschakelen naar KONG (5 euro extra) en dan krijg je 2GB ipv 1GB.
Bedankt voor de 4G tip. Maar ik kende hem al, en ik gebruik 4G dus ook, maar met mondjesmaat om niet boven mijn limiet te gaan (ik heb ook King). 4G is inderdaad ook snel, internetten is daarmee best doenbaar, terwijl 3G toch wreed traag was.
Mijn laptop, die werkt daar *altijd* via Homespot, dus hem via mijn telefoon verbindne is alsnog niet nodig.
Dat het aantal WifiFree gebruikers gelimiteerd was wist ik niet (nooit te oud om te leren). In dit geval weinig waarschijnlijk, want dat vakantiehuisje is in een rustige verkaveling.
Wi-Free geeft signaal maar ik kan niet verbinden ?Ik gebruik wel het wachtwoord voor telenethomespot.
Uiterst onaangenaam !!!! Akelig